הנהלת 'הדסה' מכרה את החמץאלירן אהרון

רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר הגיע למרכז הרפואי הדסה כדי לראות את ההכנות לקראת חג הפסח במטבחי המרכז הרפואי.

במהלך ביקורו מינתה הנהלת הדסה את הרב כשליח למכור באמצעותו את החמץ של המרכז הרפואי הדסה עין כרם והדסה הר הצופים. לאחר עריכת השטר כנהוג נמכר החמץ לנכרי.

מצד הנהלת 'הדסה' נטלו חלק רב המרכז הרפואי הרב משה קליין, המשנה למנכ"ל 'הדסה' אורן לוי, מנהל בית החולים 'הדסה עין כרם' פרופ' יורם וייס, סגן מנהל בית החולים 'הדסה עין כרם' ד"ר ינון בודה, האמרכל הראשי אודי שאולוף ומנהל קשרי קהילה למגזר החרדי משה הלל.

נציגי המרכז הרפואי 'הדסה' סקרו בפני הרב את ההכנות הרבות לקראת חג הפסח. לאחר מכן ערך הרב הראשי סיור במטבח בית החולים וראה את הפעילות הענפה עליה עמלים לקראת החג, תוך כדי הקפדה יתרה על כל ההלכות והחומרות הנהוגות בבתים רבים בישראל בימי הפסח.

השנה, לראשונה, מטופלים החפצים בקבלת ערכות סגורות, יוכלו לקבל זאת בכשרות המהודרות של בד"ץ העדה החרדית בתוספת מצה שמורה בהכשר בד"ץ העדה החרדית. הארוחות שיינתנו במחלקות בבית החולים, גם לאלו שאינם מבקשים את המנות המיוחדות של בד"ץ העדה החרדית, יהיו כשרות למהדרין ללא קטניות. מטופלים שזקוקים לקטניות על פי הנחיית צוות הדיאטניות, יקבל אותן.

בליל החג תוגש קערת הסדר המסורתית לצד מאכלי החג לחולים שיישארו במרכזים הרפואיים.

הרב קליין פעל בשבועות האחרונים להעניק ''קמחא דפסחא'' לעובדים הזקוקים לכך, וזאת הודות לתרומתם של רופאים בכירים ועובדי 'הדסה'.

"בפסח בהדסה צריך המטופל להרגיש כמו בבית, הקפדה יתרה על כל הלכות והחמורות הנהוגים בימי הפסח. הנהלת 'הדסה' החליטה להעניק למטופליה את היכולת לעבור את ימי הפסח בהידור רפואי הלכתי כשרותי וגסטרונומי כאחד במטרה להקל על הנאלצים להישאר בימי הפסח בבית החולים", אמר רב המרכז הרפואי.