סעודת חג עם הנשיא
סעודת חג עם הנשיאצילום: צלמים בקליק

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הסב אמש, ערב חג הפסח לשולחן הסדר לצד הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ו-400 חיילים בודדים מכ-35 מדינות ברחבי העולם בכפר הנופש של 'יחד למען החייל' בגבעת אולגה.

איתם הסבו יו"ר יחד למען החייל, אלוף (במיל') יורם יאיר ייה, קצין החינוך הראשי, תת אלוף צביקה פייראיזן, ומנכ"ל יחד למען החייל, תת אלוף (במיל') אילן טל.

בדבריו בליל הסדר אמר הנשיא לחיילים "אני שמח לחגוג אתכם, חיילים וחיילות יקרים, את הערב החגיגי הזה. את הפסח הראשון חגגו אבותינו ביציאתם ממצרים לישראל, והוא סימל את יציאתם מעבדות לחירות. כיום, פסח הוא חג שבו כל המשפחה מתכנסת יחד לסעודת ליל הסדר. אנחנו המשפחה שלכם ואתם המשפחה שלנו.

אתם שייכים לנו - ואנחנו שייכים לכם. חירות איננה נקנית ביום אחד. חירות היא מאמץ מתמשך - רוחני ופיזי. גם כיום, אנו נאלצים להגן על חירותנו, ועל זכותנו לחיות במדינת ישראל. לשם כך, אנחנו עדיין זקוקים לצבא חזק. לכל אחד ואחת מכם, רקע שונה ונסיבות חיים אחרות. אבל - המשותף לכולכם הוא, שבחרתם לתת מעצמכם לטובת עם ישראל ומדינת ישראל."

"למרות הקושי הכרוך בלהיות חייל, ואף יותר מכך - בלהיות חייל בודד, בחרתם לשרת את המדינה כדי להגן על כולנו. אתם אנשים אמיצים ומעוררי התפעלות. זוהי זכות גדולה לשבת כאן אתכם, עם הרמטכ"ל ועם ראש "יחד למען החייל" האלוף במילואים יורם יאיר. אני מברך על היוזמה הנהדרת לקיים ליל סדר עבורכם - החיילים והחיילות, כאן בכפר הנופש בגבעת אולגה. זו ההזדמנות שלנו לתת לכם בחזרה"