נציגי "איחוד הימין" במשכן הנשיא
נציגי "איחוד הימין" במשכן הנשיאצילום: מארק ניימן, לע"מ

לאחר שאתמול (ראשון) נפתחו באופן רשמי המגעים הקואליציוניים להרכבת הממשלה הבאה עם פגישת נציגי 'ישראל ביתנו' והליכוד, יימשכו המגעים להרכבת הממשלה הבאה גם היום עם פגישתם של צוותי הליכוד ואיחוד מפלגות הימין.

כזכור, כבר אתמול הוסכם על נציגי הליכוד ואיחוד הימין כי המגעים הממשיים יתקיימו רק לאחר הפסח, ואולם היום ייפגשו הצוותים על מנת להעביר לליכוד באופן מוסדר את רשימת הדרישות בהן ידונו בהרחבה ובמפורט לאחר החג.

בראש צוות המו"מ של איחוד מפלגות הימין עומד חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' השב ומבהיר כי דרישת מפלגתו היא להמשיך ולהחזיק במשרדי החינוך והמשפטים. זאת לבד ממעורבות משמעותית במשרד הדתות והכללת החטיבה להתיישבות במשרד המשפטים.

נזכיר את דבריו בערוץ 7 של ח"כ סמוטריץ' ולפיהם בפגישתו עם ראש הממשלה והשר יריב לוין בשבוע שעבר הובהר כי המפלגה מגיעה למו"מ כשהיא מייצגת שישה מנדטים ולא חמישה. זאת מאחר וכבר כעת יש להחשיב את חבר הכנסת הרב אלי בן דהן כחבר באיחוד מפלגות הימין ולא בליכוד, שם התמודד במקום ה-27 בשיריון מיוחד, על פי ההסכם בין המפלגות.

סמוטריץ' מציגו מזכיר כי בקדנציה החולפת החזירה המפלגה בשלושה תיקים, חינוך משפטים וחקלאות, כשהיו באמתחתה שמונה מנדטים. כיוון שכך הוא רואה בדרישת שני התיקים לגיטימית וסבירה.