דוד ביטן
דוד ביטןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח''כ דוד ביטן מהליכוד הגיב ב"חדשות הבוקר" בערוץ 12 למסמך הדרישות של איחוד מפלגות הימין, ולפיו סמוטריץ' מעוניין בתיק המשפטים, תיק החינוך לרפי פרץ, העברת החוק הנורבגי, חסינות אוטומטית לחברי כנסת ולראש הממשלה וצמצום כוחו של היועץ המשפטי לממשלה.

"שר המשפטים לסמוטריץ'? לא בא בחשבון. אמרתי שהוא יהיה מאוד בעייתי במשא ומתן וגם בניהול הקואליציה. הוא מתעקש על דברים ולא יורד מזה", אמר ביטן.

''אני הייתי יושב ראש הקואליציה והיו לי המון בעיות איתו, לכן היום כשהוא ראש מפלגה, יהיו איתו המון בעיות. יהיה קשה איתו. גם לדרישות יש גבול ואתה תראה שהוא לא יירד מהדרישות שלו, יהיה לו מאוד קשה".

ביטן הסביר כי שר המשפטים אחראי גם על ועדת השרים לחקיקה, עובדה שלא מאפשרת לתת לסמוטריץ' את תיק המשפטים: "אם מסתכלים על הרפורמות בבית המשפט, מה שחשוב זה יושב ראש ועדת שרים לחקיקה. זה הברומטר של הכנסת והממשלה בפעילות המשותפת וגם בפעילות הממשלה. אי אפשר לתת את זה לסמוטריץ', זה חייב להיות בידי הליכוד, אסור לוותר''.

בנוגע לחוק החסינות שסמוטריץ' דורש, ולפיו לא ניתן יהיה להעמיד לדין ראש הממשלה וחברי כנסת, אמר ביטן כי ''זה עושה בעיות היום לנתניהו, אין לזה שום תכלית משום בחינה".

''היום כל חבר כנסת יכול לבקש שלא יסירו לו את החסינות, זה קיים בחוק. אם נתניהו ירצה הוא יוכל לבקש את זה".

על הצעת סמוטריץ' לערוך שימוע לשופטים בפני הכנסת אמר ביטן "זה רעיון לא רע, אבל אני חושב שעדיף להתעסק במשהו אחר ולהקים בית דין למשמעת לנבחרי ציבור, שזה יכול להסיר את הבעיה הזאת של הפרת אמונים אלא רק במקרים מיוחדים. יהיה בית דין כמו שיש במקומות אחרים, יעמידו לדין בבית דין משמעתי וזה יסיר המון מהעבירות של נבחרי ציבור כולל ראשי ערים, חברי כנסת ושרים. עדיף את זה מאשר דברים אחרים".

ח"כ ביטן נשאל האם יש סיכוי שסמוטריץ' יהיה מחוץ לממשלה, ודחה את האפשרות: "ממשלה תוקם, הוא גם יהיה בפנים, אין מה לדאוג. עכשיו מתווכחים על המחיר. יש מחירים שהליכוד יכול לשלם ויש מחירים שהליכוד לא יכול לשלם".