הריסת בית המחבל שרצח את הרב אטינגר וסמ''ר קאיידן הי"ד

כוחות הביטחון הרסו הבוקר (רביעי) את ביתו של עמר אבו לילא, המחבל שביצע את הפיגוע המשולב בצומת אריאל וצומת גיתי אבישר, ורצח את הרב אחיעד אטינגר ואת סמ"ר גל קאיידן הי"ד, לפני כחודש.

הרס המבנה בוצע לאחר שהכוחות הגיעו לאזאוו'יה, כפרו של אבו לילא, על פי הנחיית אלוף הפיקוד. במהלך היערכות הכוחות נרשמו עימותים עם תושבי המקום ואולם ההרס בוצע בשעות הבוקר המוקדמות.

לפני למעלה מחודש הגיע אבו לילא, בן 18, לצומת אריאל דקר את קיידאן ז"ל וחטף את נשקו, ירה באטינגר ז"ל ונמלט ברכב שגנב במקום. הוא המשיך בנסיעה לעבר צומת גיתי-אבישר הסמוך, שם ירה בחייל נוסף ופצע אותו באורח קשה.

לאחר מצוד בן יומיים הצליחו כוחות משולבים של צה"ל ושב"כ לכתר את המחבל סמוך לרמאללה, ולאחר שלא נענה לקריאות לצאת ממקום המסתור ולהסגיר עצמו, הוא נורה וחוסל.

הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בצומת אריאל
הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בצומת אריאלצילום: דובר צה"ל

תמר אטינגר, אלמנת הרב, מסרה לסוכנות הידיעות TPS בתגובה להרס בית המחבל, "אנחנו מעריכים ומוקירים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שסיכנו את עצמם ויצאו להרוס את ביתו של המחבל שרצח בדם קר את בעלי אחיעד והחייל גל קיידן הי"ד.

יחד עם זאת, אנחנו דורשים ממשלת ישראל לשנות את הגישה ולהבין, שלא מדובר במפגע בודד, אלא באוייב שקם עלינו להשמידנו ומדובר במערכת חינוך משומנת שמכוונת לכך! ועל כן התגובה לטרור צריכה להיות בהתאם".

עוד הוסיפה "אנחנו חיים במדינת ישראל בזכות ולא בחסד ומי שלא מסוגל לחיות עמנו בשלום- אין מקומו ומקום משפחתו כאן! אנחנו מבקשים מראש הממשלה ומערכת הביטחון לפעול לגירושם המיידי של בני משפחת המחבל, וכן לגרש כל משפחה שמתוכה גדל מרצח. זו הדרך להרתעה אמיתית, וכך יש לעשות".