התביעה במחוז ירוסלב בפולין פתחה בחקירה בחשד לביצוע פשע שנאה בעקבות הטקס המזעזע בו נראו ילדים ותושבים של העיר פרוכניק מכים בובה בדמות יהודי עם אף ארוך, גוררים אותה ברחובות העיר ואף חותכים את גרונה.

התבועת בירוסלב, אגניישקה קצ'ורובסקה, הודיעה כי משרד התובע פתח בחקירה והחל לאסוף מידע בנוגע למשתתפים וליוזמי הטקס הפומבי.

הם עלולים להיות מואשמים בביצוע פשע שנאה והזתה לשנאה כלפי לאומים אחרים, עבירה שעונש המאסר עליה עומד על שנתיים בפועל. "אנו נבדוק מי יזם את הטקס, מי לקח בו חלק, ומה היה תפקידם של הילדים בו. ההליכים יתבצעו על מנת לקבוע האם התבצע פשע שנאה כלפי דתות או לאומים אחרים. אנו נבדוק את כל ההקלטות והתצלומים, נחקור עדים, ונקבל החלטה האם להגיש כתבי אישום".

גם ראש עיריית פרוכניק פירסם הודעה בה הוא מגנה את הטקס וטען כי מדובר ב"פרובוקציה" והוסיף כי לראשי העיר לא היה חלק בארגון הטקס המזעזע. "הטקס בוצע על ידי קבוצה קטנה של אנשים, בעירייה המקומית אף אדם לא נתן אישור לביצוע הטקס או היה שותף לו" נמסר ממשרד ראש העיר.

גם ראשי הכנסייה הקתולית פירסמו הודעת גינוי למעשה, ואמרו כי "הכנסייה לעולם לא תסבול סימני בוז כלפי עם אחר, לרבות היהודים".