אחד המחוקקים נותן צדקה לקופה של הרב בוטמן
אחד המחוקקים נותן צדקה לקופה של הרב בוטמןצילום: באדיבות חב"ד

לכבוד יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, נערכה בבית המחוקקים בבירה של מדינת ניו-יורק, ישיבה מיוחדת, בה הוכרזו 117 ימי חינוך מיוחדים לכבוד הרבי.

מושל מדינת נו יורק, אנדרו קומו וראש העיר ביל דה בלאסיו, הכריזו על ימי החינוך לכבודו של הרבי טהטקס החגיגי בבית המחוקקים נערך כבר למעלה משלושים שנים ברציפות.

הרב שמואל מנחם מענדל בוטמן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, נשא את הנאום המרכזי באירוע. "כאשר הרבי דיבר על החינוך, הוא דיבר על חינוך של כל הילדים, ללא הבדל גזע, דת, צבע או לאום", אמר הרב בוטמן שמלווה מידי שנה את הטקס המסורתי.

במהלך נאומו, סיפר בוטמן כי "כיום יש לרבי למעלה מ-5,000 מוסדות בלמעלה מ-1,000 ערים ב-102 מדינות בעולם".

בסיום נאומו של הרב בוטמן, הוא הזמין את חברי בית המחוקקים לשים שטר של דולר בקופת הצדקה. מסתבר כי מנהג זה נולד בעקבות הוראה שקיבל הרב בוטמן מהרבי. "אין זה ניסיון לגביית כספים", הרגיע הרב בוטמן את חברי בית המחוקקים, "כי אז היינו מבקשים מכם יותר מדולר אחד, זה רק ענין של עשיית צדקה, טוב וחסד בפועל ממש". וחברי בית המחוקקים נענו בהמוניהם.

משם, פנה הרב בוטמן למנהגו השנתי, גם הוא בהוראה של הרבי: חלוקת מצות שמורות לצמרת הנציגות הישראלית בניו-יורק, ובראשם לשגריר ישראל באו"ם דני דנון, לקונסול הכללי דני דיין ואלפי פעילי הממסד הישראלי הרשמי, בקונסוליה היהודית, בפדרציה היהודית, במגבית היהודית המאוחדת, בשגרירות הישראלית, ב'משלחת הביטחון', בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, שכוללת את המגבית היהודית המאוחדת של כל ארצות הברית וגם את המגבית היהודית המאוחדת בכל צפון אמריקה, וב'משלחת הבונדס'. "הרבי רוצה שלכל יהודי תהיה מצה שמורה", סיכם הרב בוטמן.