סרי לנקה
סרי לנקהצילום: רויטרס

אמילי לינסי בת ה-15 ואחיה דניאל בן ה-19, שני אחים יהודיים מבריטניה, נרצחו במתקפת הטרור שאירע ביום ראשון האחרון בסרי לנקה.

לשניהם יש גם אזרחות אמריקנית. אתר יהודי בממלכה דיווח כי השניים היו חברים בקהילה היהודית בווסטמינסטר.

הווארד ליי, נשיא בית הכנסת אמר לסוכנות הידיעות JTA כי "אמנם המטרה של הפיגועים המזעזעים הללו היו נוצרים, אבל נראה שהטרור לא מבדיל בין דת לדת".

ליי סיפר, "משפחת לינסי היתה חברה בבית הכנסת שלי והילדים למדו יחד עם ילדיי. אמילי חגגה בת מצווה בבית הכנסת ודניאל היה ידוע בסיוע שלו לכל יוזמה. אנו תומכים כקהילה בבני המשפחה בכל דבר וכאבים את האבל שהיא חווה".

אביהם של השניים, מתיו, ששהה גם הוא באזור בזמן הפיגועים, לא נפגע. "הם ירדו לאכול ומילאו גם צלחת בשבילי. אמרתי לבתי שאני מעוניין בצלחת קצת יותר גדולה וכשהיא הלכה להביא אותה התפוצצה הפצצה. הם רצו לעברי ואז התפוצצה הפצצה השנייה. אני מצטער שלא הגנתי עליהם בגופי ועצרתי אותם", הוא סיפר לרשת CNN.

"מצאתי אותם מחוסרי הכרה. לבת שלי עוד היה דופק, לבן שלי לא. עזרו לי להזיז אותם במדרגות והם הועברו לבית חולים. איבדתי את קולי מרוב זעקה לעזרה. בבית החולים עשו כמיטב יכולתם, אבל לא היה הרבה מה לעשות", הוסיף מתיו לינסי.

הגופות של השניים נמצאות עדיין בסרי לנקה והשגרירות הבריטית פועלת להשבתן לממלכה ולהבאתן לקבורה במהירות האפשרית. במתקפת הטרור נרצחו בסך הכל 320 בני אדם.