ערבים משחקים כדורגל בהר הביתחוזרים להר

יהודים שעלו היום (חמישי) להר הבית, ערב שביעי של פסח, הבחינו בילדים ערבים משחקים בכדור בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון שאסרה משחקי כדור בשטח הר הבית.

קבוצת היהודים ביקשה מהשוטרים שליוו אותה להחרים את הכדור ולהפסיק את המשחקים, וזאת בהתאם לפסיקת בג"צ האמורה, אולם השוטרים התעלמו מבקשתם ואיפשרו את המשך המשחקים.

בשלב מסוים, כאשר ילד ערבי שיחק בכדור בסמיכות רבה לקבוצת היהודים, עצרה הקבוצה ודרשה בשנית מהשוטרים להחרים את הכדור. אחד השוטרים החרים את הכדור, אלא שאיש וואקף שהיה במקום דרש מהשוטר להשיב את הכדור לידי הילד ממנו הכדור הוחרם, ועל אף מחאתה של קבוצת העולים, השיב השוטר את הכדור לידי הילד.

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין שעלה גם הוא להר הבית, אמר כי "המשטרה שכחה שהוואקף הוא גוף נטול כל סמכות בהר הבית וכי מדינת ישראל היא הריבון בו. לא ייתכן שבגלל חשש מאנשי וואקף שוטרים יאפשרו את ביזויו של הר הבית וחילולו. את הוואקף יש להשליך מהר הבית ויפה שעה אחת קודם".

מתנועת 'חוזרים להר' שפעיליה היו שותפים בעלייה הבוקר, נמסר כי "המשטרה מצפצפת שוב, בפעם המי יודע כמה על פסיקת בית המשפט שאוסרת משחקי כדור בהר הבית. הגיע הזמן שלשוטרי הר הבית יועבר מסר כי עליהם לאכוף את החוק הישראלי בהר הבית, ולפעול בתקיפות ובנחישות כנגד גורמים המחללים את קדושתו".