6 מאמנים, 5 ניצחונות, 12 תוצאות תיקו ו-14 הפסדים, זהו מאזנה של בני סכנין העונה בליגת העל בכדורגל, עונה אותה היא תסיים במקום ממנו יורדים אל הליגה השניה, הליגה הלאומית.

12 שנים ברציפות שיחקה סכנין בליגה הבכירה והייתה לקבוצה הבכירה ביותר של המגזר הערבי בכדורגל הישראלי. לאינספור פרשיות וסערות הייתה שותפה סכנין, החל מטקס ההוקרה לח"כ לשעבר המרגל עזמי בשארה ועד למשחקים ללא קהל מול בית"ר ירושלים שהיו לראשונים בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי שהתקיימו ללא קהל מבחירה ומחשש להתפרעות אוהדים.

אפרופו התפרעות אוהדים, גם לא מעט כאלו היו מנת חלקה של סכנין. רק השנה נרשמו חמש התפרעויות כאלו שהביאו את הקבוצה שוב ושוב אל בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, שחסה וריחמה על הקבוצה מהמגזר הערבי והטילה עליה במקרה הטוב עונשים מגוחכים שאף קבוצה לא הייתה מקבלת.

גם כדורגל היה לה לסכנין בשנים האחרונות. בעיקר תחת אימונם של יוסי אבוקסיס ואלישע לוי, בקדנציות שונות, שהביאו את הקבוצה מהמגזר הערבי לשיאים בליגה ובגביע.

הערב (מוצאי שבת), אחרי הפסד נוסף העונה, ה-14 במספר, נסגר הגולל על מועדון הכדורגל של בני סכנין כשזו הפסידה להפועל חיפה, באצטדיונה הביתי, אצטדיון דוחא שבסכנין בתוצאה 2:1.

אמנם בתסריט מסויים וספציפי יכולה סכנין להישאר בכל זאת בליגה הבכירה, זאת בשל הניצחון המפתיע של אשדוד על מכבי פתח תקווה במשחק המקביל, אך לשם כך היא צריכה לנצח את שני משחקיה האחרונים העונה, דבר שלא עשתה העונה אפילו לא פעם אחת, בטח שלא בחוץ.

הפועל חיפה, שלא ניצחה ב-11 המחזורים האחרונים ולמעשה מאז הניצחון האחרון שלה על אותה סכנין באותו האצטדיון, בתוצאה 4:0, חוזרת לכבוש ולנצח בדיוק בזמן ומבטיחה את הישארותה. חיים סילבס, מאמנה החדש של הפועל חיפה שניצח בכל שלושת משחקיו האחרונים מול סכנין, עושה זאת פעם נוספת, במשחק הבכורה המחודש שלו על הקווים בליגת העל מאז פוטר מקריית שמונה.

תוצאות יתר משחקי הפלייאוף התחתון בליגת העל בכדורגל:

מכבי פתח תקווה - מ.ס אשדוד 3:0

עירוני קריית שמונה - בית"ר ירושלים 1:0

הפועל רעננה - הפועל תל אביב 1:2

בעוד הפועל רעננה והפועל חיפה מבטיחות לעצמן עונה נוספת בליגת העל, הפועל תל אביב ועירוני קריית שמונה עדיין בסכנת ירידת ליגה, אם אם קטנה ביותר.