האדמו"ר מקאליב בטקס בבודפשט

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לאדמו''ר מקאליב זצ''ל, ניצול השואה, שהלך לעולמו בגיל 96.

"אני מביע צער עמוק על פטירתו של רבי מנחם מנדל טאוב זצ"ל, האדמו"ר מקאליב. האדמו"ר החסידי שרד את זוועות הנאצים בשואה, והתמסר לבניינו המחודש של עולם התורה במדינת ישראל ובתפוצות העם היהודי", סיפר נתניהו.

''בד בבד הוא עסק בלא לאות בהנחלת זיכרון השואה ובייחוד בגבורת הרוח המרשימה בגטאות ובמחנות''. ראש הממשלה הוסיף: ''הסתלקותו של האדמו"ר מקאליב סמוך ליום הזיכרון לשואה ולגבורה מעצימה את מחויבותנו הנצחית - לזכור ולא לשכוח. יהי זכרו ברוך".

מסע הלווייתו של האדמו"ר מקאליב יחל אחר הצהריים (ראשון) מרחוב חנה בירושלים לכיוון הר המנוחות בגבעת שאול. המשטרה תחסום את הרחובות הבאים, החל מהשעה 17:00: שפע חיים, אוהלי יהושוע, ראשון לציון, פתח תקווה, מ"ג וגבעת שאול לכיוון הכניסה להר המנוחות.

צפויים עומסים ושיבושי תנועה כבדים באזור הרחובות הללו וכן יחסמו רחובות סמוכים המובילים אליהם. בנוסף, צפויים עומסי תנועה בכבישים 1, 443 המובילים לכניסה וליציאה מירושלים.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד מוקדם יותר היום: "קיבלתי בצער רב את הבשורה על פטירת האדמו"ר מקאליב זצ"ל, 'אדמו"ר השואה', שסבל עינויים קשים בהיותו אסיר באושוויץ והקדיש את חייו לזכרון הנספים מתוך אהבת ישראל אמתית.

"האדמו"ר העלה על נס את גבורת האמונה של היהודים בשואה ועמד על חובתנו לעשות הכל כדי לזכור את הנספים. מפעלי הזיכרון שלו עומדים לנגד ענינו במיוחד בימים אלה בהם אנו שבים ומתחייבים לזכור ולא לשכוח. תנחומיי למשפחתו ולתלמידיו הרבים. יהי זכרו ברוך", הוסיף הנשיא.