מנדלבליט
מנדלבליטצילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הבהיר (ראשון) לבאי כוחו של ראש הממשלה נתניהו כי אם רצונם בקיום הליך שימוע לנתניהו בגין תיקי החקירה הנוגעים לעניינו, עליהם לתאם מועד לשימוע עד ה-10 ביולי 2019.

מנדלבליט הבהיר לעורכי הדין כי לא ימתין עם השימוע עד להסדרת נושא שכר הטרחה שלהם. ''סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע".

כזכור, עורכי הדין ביקשו לפני כחודשיים להימנע ממסירתם של חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה לידיהם של החשודים בתיקים אלו, עד לאחר מועד הבחירות, בשל חשש מפני הדלפות של חומרים לאמצעי התקשורת, שישפיעו לטענתם על ציבור הבוחרים.

בפנייתם אז הדגישו הסנגורים כי מדובר ב"דחייה קצרה של כ-40 יום בלבד במסירת החומרים". מנדלבליט הסכים להשהות את מסירת חומרי החקירה והם עומדים לרשות הסנגורים במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בת"א החל מה-עשרה באפריל 2019, אך עד כה לא נערכה כל פנייה מצידם לאיסוף החומר.

לאחרונה מסרו הסנגורים, בעקבות פנייה אליהם, כי אין בכוונתם לאסוף את החומרים, כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה.

כאמור, במכתב ששוגר לסנגורים באמצעות עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר גיל לימון, הובהר כי "...סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע".

עוד הובהר, כי ככל שראש הממשלה יבחר שלא לקיים את הליך השימוע כאמור, יקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו.