העם אמר את דברו: בעד מסורת ישראל

נציגי המשא ומתן הקואליציוני של יהדות התורה נפגשים הערב (ראשון) במשכן הכנסת עם נציגי המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר בפתח הפגישה, ''העם אמר את דברו. למעלה מ-50 אחוז מהציבור בישראל הצביע בעד מסורת יהודית, להוציא את ישראל ביתנו. זה לא הולך להיות אותו הדבר כמו בקדנציה הקודמת.

''המשא ומתן הזה יכול להיות קצר, מהיר, ולחתום. והוא יכול גם להיות ארוך ולא לחתום, ומה שיהיה יהיה", אמר גפני.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בפתיחת דיוני המו”מ הקואליציוני כי ''ליהדות התורה יש עקרונות. עמדנו עליהם בקדנציה האחרונה שהיתה טובה לישראל בכלל ולציבור החרדי.

''סומכים על השר יריב לוין שבהגינותו יביא לידי ביטוי את העליה שקיבלנו בבחירות ב-2 מנדטים לטובת הנושאים החשובים לנו כפי שנדון עליהם בישיבות המשותפות''.

ליצמן הוסיף, ''אני מדגיש שאדרוש גם סעיפים בנושאי בריאות וזו ההזדמנות לעמוד על הדברים החשובים לכלל הציבור. גיבשנו תכנית לייעול ושיפור מערכת הבריאות ונגיש אותה במשא ומתן''.

ח"כ אורי מקלב התייחס גם הוא למגעים עם הליכוד ואמר ''משא ומתן זה לא פוזה אלא מהות, יש לנו שנות ותק רבות ואחריות גדולה מאוד, אנו לא באים להקשות אלא לנהל מו"מ הגון לחלוטין".

השר יריב לוין מהליכוד שמוביל את המשא ומתן הקואליציוני עם סיעת יהדות התורה, אמר לחברי הכנסת החרדים ''שמח לפתוח את המו״מ עם סיעת יהדות התורה ולברך את חברי הסיעה שמגיעים אלינו בכוחות מתוגברים אחרי ההצלחה בבחירות.

''במו״מ הקואליציוני הקודם הם היו הראשונים שחתמנו איתם על ההסכם ואני מקווה שנשמור על המסורת הזאת. אנחנו רואים בכם שותפים נאמנים. עבדנו בצורה מצוינת תקופה ארוכה גם בממשלה הקודמת, וידענו להתגבר גם על מחלוקות. אני בטוח שנצליח להביא פתרונות שיביאו אותנו גם הפעם לממשלה יציבה״, הוסיף לוין.

קודם לכן התייחס ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) לדרישות של מפלגתו במשא ומתן הקואליציוני. "מפלגת ישראל ביתנו בעד המסורת היהודית ובעד ממשלת ימין לאומית, אך נתנגד בכל תוקף למדינת הלכה. אנחנו דוגלים ומאמינים ביהדות מחבקת וסובלנית לפי בית הילל ולא לפי בית שמאי", אמר פורר.

''איננו מבקשים להכניס ״עזים״ במשא ומתן הקואליציוני, אלא אנו מבקשים לקדם את אותם הנושאים שראש הממשלה הודיע בעבר שהוא תומך בהם כמו חוק גיוס בני הישיבות שהוביל ח״כ ליברמן ואימוץ מסקנות ועדת ניסים בנושא הגיור. אנחנו נהיה הבלם שלא יאפשר כפייה דתית בממשלת הימין הבאה. כן לממשלה ימנית לאומית, לא לממשלת כפייה דתית", הדגיש חבר הכנסת.