השגריר פרידמן בכותל
השגריר פרידמן בכותלצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ביקש מראש ישיבת פוניבז ברכה לקראת התמודדות הנשיא דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות שייערכו בשנת 2020. כך דווח ב"כאן 11".

פרידמן שביקר בשבוע שעבר בבני ברק, הגיע לבית הרב ברוך דב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז' וממנהיגי דגל התורה, ואמר לו "זה לא פשוט. השאלות הן מה יהיה בעוד פחות משנתיים, כי מה שאנחנו רואים בצד השני, בצד שמאל, זה מאוד מפחיד. אז צריך לברך אותנו שתהיה לנו עוד הצלחה".

הבחירות הבאות לנשיאות ארצות הברית צפויות להיערך ב-3 בנובמבר 2020. הנשיא ה-45 והמכהן של ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע על התמודדותו בבחירות.

בשבוע שעבר הכריז סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן כי יתמודד בפריימריז של הדמוקרטים לקראת המירוץ לנשיאות ארה"ב. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב: "ברוך הבא למירוץ, ג'ו הישנוני, אני מקווה שניחנת באינטליגנציה הדרושה לניהול קמפיין מוצלח, אבל אני בספק. זה יהיה מלוכלך.

''אתה תתמודד עם אנשים בעלי רעיונות מעוותים ואף חולניים, אבל אם תצליח - אראה אותך בקו הזינוק", כתב טראמפ בטוויטר.

כאמור, ביידן הכריז כי יתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב שייערכו בשנה הבאה.

"ערכי היסוד שלנו והדמוקרטיה שלנו, על כף המאזניים", אמר ביידן שנחשב למתמודד חזק שזוכה לנתוני אהדה מרשימים בסקרים. ביידן כיהן כסגנו של ברק אובמה לאורך כל כהונתו והיה סגן נשיא פופולרי.

ביידן נחשב ליריב מר לישראל, ואם ייבחר לנשיאות הוא צפוי לפעול להחזרת הקו הנוקשה שהוביל הנשיא לשעבר ברק אובמה כלפי ישראל בהנהגת נתניהו.

עם זאת, כדי לצלוח את הפריימריז ולהגיע לבחירות מול דונלד טראמפ, צריך ביידן לעבור משוכה מרכזית של פריימריז קשה ומפרך במסגרתו מתמודדים קרוב ל־20 מבכירי המפלגה הדמוקרטית, בהם כאלו שזוכים גם הם לפופולאריות גבוהה כמו ברני סנדרס ובטו אורורק.