מאז תחילת שנת 2017, ניצחה עירוני נהריה את מכבי ראשון לציון רק פעם אחת. יתירה מכך, בשלושת המשחקים האחרונים ביניהן, ניצחה הקבוצה הכתומה מעיר היין בהפרש מצטבר של 63 נקודות. מה הסיכוי שבמשחק ביניהן שהתקיים הערב (ראשון) התוצאה תהיה אחרת?

נהריה שלא ניצחה בראשון לציון מזה כשנתיים, מאז מאי 2016, הגיעה למשחק הערב כשהיא עם הגב אל הקיר ובידיעה כי אם היא רוצה לשרוד בליגה הבכירה עונה נוספת היא חייבת לנצח הערב ולנצל את ההפסד של הרצליה אמש למכבי ת"א, שכן שני משחקים מבדילים בין השתיים ובין חוף מבטחים וירידת ליגה, 4 מחזורים לסיום העונה הסדירה.

לצערם של הצפוניים גם הפעם אלה לא הצליחו לשחזר את הניצחון ההוא מלפני שנתיים, זאת למרות שהצליחו למחוק פיגור דו-ספרתי במהלך המחצית הראשונה בדרך ליתרון קטן ולהפסקת המחצית ירדו בפיגור 4 נקודות בלבד.

לרוע מזלם של הצפוניים, שחקני ראשל"צ שניצחו בשני המחזורים האחרונים בפער דו-ספרתי, עלו למשחק עם מטרה משליהם - להגדיל את רצף הניצחונות הראשון שלהם בליגה מאז חודש ינואר ולהתברג למעלה ככל האפשר בצמרת הטבלה לפני משחקי הפלייאוף.

במחצית השניה ביצעה ראשל"צ את הבריחה שלה כשפתחה אותה בסערה ולרבע האחרון ירדה כשהיא מובילה בבטחה עם 55:67, הפרש ממנו הסגולים כמה שלא ניסו, לא הצליחו לחזור כבר. בסיום, הכתומים מתקבעים בצמרת טבלת ליגת העל בכדורסל עם ניצחון נוסף, השלישי ברציפות, הפעם בתוצאה 84:92 ומקרבים את נהריה בצורה משמעותית אל עבר הליגה השניה.

נהריה ממשיכה לסחוב את כל הליגה על גבה כשבדרך היא גם סוחבת את רצף ההפסדים הכי ארוך כרגע בליגה, עם שישה משחקים כאלו. אחרי שבשני הקודמים היא איבדה יתרון בדקות הסיום והפסידה בתום מותחנים, הפעם זה כבר היה יותר מדי עבורה וזו נראית כמו מי שהשלימה עם ירידת הליגה שלה.

כדי להישאר בליגה, הסגולים מנהריה יצטרכו לנצח בארבעת המחזורים האחרונים פעמיים יותר מהרצליה, שמחזיקה ביתרון 1:2 בשובר השוויון ביניהן. הערב נראה כי הסיכויים לכך אפסיים עד לא קיימים על אף המשחקים הקשים שעוד מצפה להרצליה עד לסיום העונה.

ראשל"צ? אחרי שהציגה במחזור שעבר את אחד ממשחקיה המרשימים ביותר העונה בניצחון חוץ אדיר על אשדוד בתוצאה 66:93, בערב בו כבר הובילה בשיא ב-53 נקודות הפרש, הפעם זו מסתפקת במועט בדרך להבטיח לעצמה הגרלה קלה יותר במשחקי הפלייאוף.

במשחק נוסף הערב שהתקיים במסגרת המחזור ה-29 בליגת ווינר סל, הביסה הפועל חולון את גלבוע/גליל בתוצאה 73:94, במשחק שייזכר בעיקר בשל הפציעה של סקוטי הופסון שערך את הופעת הבכורה שלו בחולון וכנראה גם האחרונה.