אבי דיכטר
אבי דיכטרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ אבי דיכטר, מי שיזם את חוק קיזוז כספי הטרור לרשות הפלסטינית, מתייחס הערב (שני) לדיווחים לפיהם יש דאגה בישראל מאפשרות קריסה של הפלסטינים, שמסרבים לקבל את כספי המסים שישראל גובה עבורם בקיזוז התשלום המועבר למשפחות מחבלים.

"המסר שלי לעולם כולו חד וברור: תפקידי כנבחר ציבור הוא לעצור את הטרור, לא לדאוג ליציבות של הרשות הפלסטינית. חייהם של אזרחי ישראל יותר חשובים מהכבוד של אבו מאזן", דברי דיכטר.

הוא הוסיף, " בקיץ האחרון נפלה בחלקי הזכות להעביר את חוק קיזוז כספי טרור. לראשונה, מדינת ישראל החליטה לנקוט בצעד אקטיבי כדי לעצור את תשלום משכורות המחבלים. למעלה ממיליארד שקלים משלמת הרשות בהנהגת אבו מאזן, למחבלים שרצחו ישראלים. זכינו להעביר את החוק ברוב של 87 חברי כנסת, קואליציה ואופוזיציה כאחד".

"הכנסת אמרה את דברה. העם אמר את דברו. אנחנו לא נהיה צינור להעברת כספים למחבלים. בימים האחרונים נשמעות הצעות 'לוותר' לרשות הפלסטינית'. 'קיים חשש', כך טוענים פרשנים, שהרשות הפלסטינית תקרוס. גם באירופה יש הלוחצים על ישראל להעביר את הכספים, משום שאבו מאזן מאיים לעצור כליל את העברת הכספים הכללית לפקידים, דבר שעשוי להוביל לקריסת הרשות הפלסטינית", אמר דיכטר.

הוא הצהיר כי "הגיע הזמן לנפץ את השקר: אבו מאזן לא נלחם בטרור למען ישראל, אלא למען יציבות שלטונו. הוא משלם משכורות לטרוריסטים!חייהם של אזרחי ישראל יותר חשובים 'מהכבוד' הפלסטיני. לא עלינו האחריות למהלכיו של אבו מאזן. אנחנו אחראים לביטחון ישראל, את זה עשינו, ואת זה נמשיך לעשות. זו חובתנו".