ירושלים מוקירה את המצטיינים בחינוך

עיריית ירושלים העניקה את פרסי מנהל החינוך למוסדות ויחידים שהצטיינו בעשייה חינוכית בשנה האחרונה.

ערוץ 7 , כ"ד בניסן תשע"ט

הטקס של עיריית ירושלים
הטקס של עיריית ירושלים
צילום: דוברות

עיריית ירושלים קיימה הערב (שני) את הטקס החגיגי השנתי של פרסי מינהל החינוך ע"ש אבי סלע ז"ל לשנת הלימודים תשע"ט, במעמד ראש העיר, משה ליאון.

פרסי מנהל החינוך הפכו למסורת ומוענקים כבר למעלה מ- 20 שנה. הפרסים נחלקים ל- 3 קטגוריות, פרס מוסדי אשר מוענק למוסדות חינוך ירושלמיים אשר הצטיינו בעשייה חשובה ומשמעותית, פרס אישי אשר מוענק לאנשי חינוך ירושלמים בולטים במיוחד אשר פועלם ראוי לציון וכן פרס על תכנית חינוכית ייחודית.

הפרס המוסדי הוענק השנה ל- 9 מוסדות חינוך. במגזר הכללי זכו בפרס תיכון יאסא למדעים ואומנויות,
מופת רמות אלון וניסויי הדסה. במוסדות החינוך הפועלים במזרח העיר זכו אשכול גנים שיח' ג'ראח, אבו חאמד אלג'זאלי ואלבכרייה ב' לחינוך מיוחד. במגזר החרדי זכו בית הספר אורל, תלמוד תורה 'שובו חזון אברהם' ותלמים.

בקטיגורית הפרסים האישיים זכו שתי דמויות חינוך יוצאות דופן. מאיה מזרחי, מורה בבית הספר מופת רמות אלון – שהייתה אשת הייטק ומתכנתת ועשתה הסבה ללימודי טבע וטיפול בבעלי חיים. בבית הספר יש פינת חי מיוחדת במינה, שהיא גם פינת חי טיפולית ששם מתנהלים שיעורי חקר וטיפול באמצעות בע"ח שמאיה מובילה. היא ראש תחום הזואולוגיה בבית הספר ומרכזת בביה"ס את הלמידה ההומניסטית.

הזוכה השנייה היא חנאן אבו חסיין, מורה ביסודי עיסאוויה לבנים. חנאן היא אומנית פלסטית ואשת חינוך אשר חיה ויוצרת בירושלים. היא בוגרת בצלאל בתואר ראשון ושני וזוכת מספר פרסים מטעם משרד התרבות כמו פרס האומן הצעיר ועוד. פרט לעבודתה בבית הספר היא מנחה תכנית במוזיאון ישראל ומרצה בסמינר הקיבוצים. היא מאמינה בשימוש באומנות ככלי להגיע לתלמיד, להוציא ממנו יצירתיות, הבעה עצמית ושיח רגשי.

בפרס התכנית החינוכית זכתה תכנית הלימוד המשותף של בית הספר גוננים ואילנות. בית הספר גוננים ובית הספר אילנות חולקים גדר משותפת בשכונת קטמון. בבית הספר אילנות לומדים תלמידים עם מוגבלויות פיסיות מורכבות ושני בתי הספר בחרו יחד לקיים תכנית לימוד משותפת, מתוך תפיסת עולם חינוכית של הסרת מחיצות וגדרות מנטליים בין תלמידי החינוך המיוחד לתלמידים שאינם בחינוך המיוחד. שני בתי הספר מעידים כי פרויקט הלימוד המשותף משפיע בצורה משמעותית על התלמידים והמורים כאחד