למה כדאי לכם לשתות שייק ירוק ובריא?

למה אנחנו כל כך אוהבים שייקים ואיזה דברים כדאי לדעת לפני שבוחרים בשייק הכי טעים?

ערוץ 7 , כ"ה בניסן תשע"ט

שייק ירוק
שייק ירוק
צילום: יח"צ

שייקים הפכו לטרנד בריאותי ואהוב על רבים. השייק הירוק, מבוסס על פירות, ירקות ועלים בריאים המעניקים לו בין היתר את הצבע הירוק, ועל הדרך גם שלל יתרונות בריאותיים הנחוצים לכולנו.

אז מהו השייק הירוק והאם מדובר בגימיק או שאכן מדובר בשייק המועדף מבחינה בריאותית?

מה כל כך מושך בשייקים באופן כללי?

שייקים הפכו למוצר מאוד נפוץ בעולמנו, כשמסעדות, בתי קפה ובעיקר דוכנים שונים ומגוונים מציעים לעוברים ולשבים מגוון שייקים בריאותיים וטריים עם סגולות נפלאות.

אז מה כל כך מושך בהם, כאמור? בגדול, לא כל כך נעים להוציא אותנו כאלה עצלנים, אבל השייק הבריא (כשהוא אכן בריא) הוא פשוט דרך מעולה לגרום לנו לצרוך פירות וירקות בקלות מבלי שנצטרך לחתוך אותם (וללעוס אותם) בעצמנו.

בכלל, הכנת השייק היא בד"כ מהירה וקלה, וכשיש לכם בבית בלנדר איכותי, ניתן אפילו לחתוך את הפירות והירקות בצורה גסה מאוד, כך שגם מבחינה זו מדובר בפרוצדורה קלה מחד, אולם כזו שמאפשר לנו ליהנות מכל היתרונות הבריאותיים מאידך.

שייק ירוק: גימיק או לא?

באשר לשייק הירוק בפרט, אין ספק כי מדובר ב"מלך" הבלתי מעורער של השייקים הבריאותיים, עם מגוון רחב של מתכונים מוזרים, ערכים תזונתיים ושאר יתרונות בריאותיים המייחסים לו.

האם מדובר בגימיק? במידה ואכן מדובר בשייק ירוק המבוסס על ירקות ופירות ירוקים וכאלה שאינם, סביר להניח שמדובר כאן במשקה בריא במיוחד שיכול אף להוות תחליף לארוחה, ונסביר: ראשית, מקור הצבע הירוק של הצמחים הוא בכלורופיל, החיוני לפוטוסינתזה.

בגוף האדם, הכלורופיל מסייע לייצור תאי הדם האדומים, חיוני לשמירה על הברזל בגוף ועוד. מעבר לכך, בירוקים יש בד"כ גם כמות מכובדת של וויטמינים ושאר חומרים איכותיים, כמו ויטמין C, וויטמינים מקבוצת B, ברזל, חומצה פולית, נוגדי חמצון ועוד.

כל המרכיבים המעולים הללו, מסייעים למערכת החיסון של הגוף, לבריאות העור, לתפקוד המוח, לקליטת חומרים חיוניים בגוף, למחזור הדם, למערכת העיכול, והרשימה עוד ארוכה.

כמה מילים על עשבי על

מזונות על הם מרכיבים מהצומח שכשמם כן הם (אם אתם מתעקשים – סופר פודס), עתירים בחומרים איכותיים ובריאים המיטיבים עם מערכות הגוף השונות ומסייעות לנו במגוון דרכים.

בנוגע לעלים ירוקים, חשוב לדעת שרבים מהסופר פודס הם בכלל עלים ירוקים, כמו מנגולד, עלי סלרי, כוסברה, פטרוזיליה, כרוב סיני, קייל, עשב חיטה ועוד, מה שאומר שאם נצליח להכניס אותם לשייק הירוק שלנו, נצא בוודאות מחוזקים עם חומרים המצוינים לגוף שלנו.

טיפים למתחילים: איך לעשות את זה נכון?

  • ראשית, חשוב לשתות את השייק הירוק בסמוך להכנה, כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים באופן מלא (פירות וירקות נוטים לאבד מהחיוניות שלהם לאחר ההכנה והמגע עם האוויר, חימום קל עקב הבלנדר ועוד)
  • נסו ללכת על מתכונים מוכנים, לפני שאתם מנסים שילובים משל עצמכם, משום שבכל זאת, לוקח זמן למצוא את המתכון הטעים ביותר עבורכן וכל שכן, להתרגל לטעמים חדשים.
  • מה שנשמע מוזר לא בהכרח גם עם טעם מוזר. אנחנו יודעים שלא בדיוק חשבתם לשתות חסה וכד', אולם עם המתכון הנכון, תוכלו לקבל שייק מרענן, מתוק ובריא, עם מינימום טעמים מוזרים. זכרו שקיימים עלים שטעמם כמעט לא מורגש בשייק, ושווה להכיר אותם.
  • שייקים ירוקים עושים בד"כ על בסיס מים, מה שאומר שמודבר כאן במרכיב חשוב מאוד עבור הטעם, המרקם והערכים התזונתיים של השייק. השתדלו להשתמש במים טעימים ומסוננים. מתקן מים במטבח הוא מוצר חובה עבור כל מי שמכין שייקים באופן קבוע.
  • זכרו: השייק הירוק לא מכיל רק מרכיבים ירוקים, אלא גם שלל פירות עונתיים ומתוקים, לרבות תפוחים, בננות, אפרסמונים, רימונים ועוד, כך שתוכלו לגמרי לשלוט בטעם של השייק הירוק שלכם מבחינת הטעמים האהובים עליכם.
  • אל תתחילו עם סופר פודס בכמות גדולה! לסופר פודס יש נטייה לטעם "מוזר" או לכל הפחות דומיננטי. לכן, למרות שמדובר במזונות סופר בריאים, עדיף לשים אותם בכמות קטנה בשייקים הראשונים שלכם ולסמוך על העובדה שאתם נהנים גם מהסיבים התזונתיים של שאר המרכיבים.