מסתערבים לוכדים מחבל בכפר א-זעיים

משמר הגבול פרסם בצהריים (שלישי) תיעוד מרגעי המעצר של המחבל יחיא אבו דיה על ידי יחידת המסתערבים, בבית העסק שבו עבד בכפר א-זעיים.

המחבל גויס על ידי פעילי חמאס מרצועת עזה על מנת לבצע פיגוע תופת סמוך ליום הבחירות לכנסת ה-21.

פעילות מודיעינית של שירות הביטחון הכללי הביאה להיערכות מבצעית מיוחדת של יחידת המסתערבים של משמר הגבול. "מספר שעות לאחר קבלת ההתרעה הבאנו למעצרו תוך ביצוע פעילות מהירה, ממוקדת ומסוערבת. מהחשדות שעלו נגדו ושמאוחר יותר התבררו בחקירה הבנו שמדובר באדם שחייבים לעצור מהר ובכל מחיר", אמר קצין המסתערבים של מג"ב.

לאחר קבלת ההתרעה בדבר מיקומו של המחבל, נערכו כוחות מג"ב למעצרו. בחקירתו עלה כי אבו דיה עמד בקשר עם פעילי חמאס בכירים ברצועת עזה באמצעות האינטרנט, גויס לפעילות צבאית, הסכים לבצע משימות ולשמש כמחבל מתאבד.

במסגרת קשריו עם פעילי החמאס ברצועת עזה, התבקש אבו דיה לרכוש רכב ולשכור מחסן לטובת הכנת רכב תופת וכן לבצע מעקב אחר נקודת פיגוע מיטבית באזור מעלה אדומים, אשר בה ריכוז גבוה של אוטובוסים, אזרחים וחיילים.

אבו דיה עקב אחר ההוראות שקיבל, ביצע תצפיות על נקודות הומות אדם ודיווח על כך למפעיליו אשר בחרו את הנקודה המיטבית תוך העברת הנחיה למימוש הפיגוע באופן מהיר.

כחלק מההכנות לקראת פיגוע ההתאבדות, התבקש אבו דיה ע"י פעילי החמאס לצלם צוואה בשם הזרוע הצבאית של חמאס. אבו דיה תכנן לצלם את עצמו מקריא את הצוואה טרם יציאתו לפיגוע כשהוא עוטה על ראשו סרט של הזרוע הצבאית של חמאס ולשם כך רכש חצובה לצילום. בימים הקרובים יוגש נגד אבו דיא כתב אישום.