ח"כ מיכאל שיר
ח"כ מיכאל שירצילום: דוברות

חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד), הגישה היום הצעת חוק להחלת הריבונות הישראלית ביישובים המוכרים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, ודרכי הגישה אליהם.

"היום, מיד לאחר השבעתי לכנסת, הגשתי הצעת חוק אשר תסדיר אחת ולתמיד את המצב האבסורדי והמפלה ביישובים הישראלים המוכרים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, ודרכי הגישה אליהם, מצב אשר מדיר את אזרחי יהודה ושומרון ובקעת הירדן מיתר המדינה", הסבירה שיר.

היא הוסיפה, "הצעת החוק תקבע כי החוק הישראלי יחול על כל היישובים הישראלים המוכרים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, ודרכי הגישה אליהם, לרבות בתחומי הבריאות, כלכלה, רווחה, משפט וביטחון. הגיע הזמן שנעצור את המחדל הזה, תושבי יהודה ושומרון ובקעת הירדן אינם אזרחים סוג ב׳".

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי "אזרחי ישראל הגרים באזור, אינם זכאים לאותה מערכת הגנה של חוקים אזרחיים אשר מקבלים יתר אזרחי המדינה. כך למשל, אישה אחרי לידתה, שהינה תושבת "האזור" ועובדת בתוך "האזור", נאלצה לחכות לצו אלוף בכדי להיות מוגנת מפני פיטורין בחצי השנה שלאחר הלידה וזאת בשונה מאישה אזרחית ישראלית, שאינה תושבת "האזור". כך נוצרת אפליה ברורה לפיה האזרח הישראלי תושב ה"אזור" שונה בצרכיו האזרחיים מהאזרח ישראלי שאינו תושב האזור".

עוד נאמר כי "העדר ביטחון כלכלי זה ואי השוויון החוקי באים לידי ביטוי בעוד מספר לא מבוטל של חוקי מדינת ישראל שאינם חלים ב"אזור", משום שלא תורגמו לתקנות הצבאיות הנדרשות, כגון: תשלומי ארנונה שונים, חוקי בנייה חלקיים, זכויות עובדים ואפילו חוקי תעבורה שונים".

שיר מציינת כי הצעת החוק לא תשנה את המבנה הדמוגרפי של החברה הישראלית, כיוון שהחוק המוצע יחול על אזרחי ישראל שהם כבר בעלי אזרחות וזכות בחירה.

כמו כן, לדבריה, זרועות הביטחון לא יידרשו להוסיף מאמצים בכדי ליישם חוק זה, מאחר והחוק מציע להחיל את הריבונות רק על הישובים היהודיים המוכרים גם כך.

בתנועת הריבונות מברכים את חברת הכנסת שיר על המהלך ורואים בו "עדות נאמנה למחויבותה האידאולוגית לארץ ישראל ולחזון הריבונות". ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, מוסיפות: "חברת הכנסת שיר היא דוגמא לדור צעיר של הנהגה המבינה היטב את המשימה ההיסטורית המוטלת על כתפיה כזכות וכחובה להשלים את יישומו של החזון הציוני עם החלת ריבונות ישראל על ערש הולדתו של עם ישראל, יהודה ושומרון".

בתנועה מקווים לראות חברי כנסת נוספים, חדשים כוותיקים מהליכוד ומשאר סיעות המחנה הלאומי, המצטרפים ליוזמת החקיקה של חברת הכנסת שיר, ומבטיחים "לחזק את מהלכיה הפרלמנטריים עם רוחו הגבית של העם השואף לריבונות מלאה על ארצו".