אלפי מתפללים בקבר יהושעדובר צה"ל

אלפי בני אדם נכנסו הלילה לקבר יהושע בן נון שבכפר כיפל חארס בשומרון, בכניסה הגדולה בשנה. שמתקיימת לציון יום פטירתו של בן נון, שעל פי המקורות מתקיים בכ"ו ניסן. זאת כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת המועצה האזורית שומרון בסיוע מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים.

בין אלפי המתפללים נכנסו גם: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, רב השומרון הרב אליקים לבנון, הרב דודי דודקביץ', ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, הרב ישראל אביחי, הרב בניהו שמואלי, האדמור מקופישניץ, והרב יעקב עדס. את הכניסה ליוותה חטיבת אפרים שאפשרה למתפללים להיכנס רגלית לכפר בבטחה.

יוסי דגן נשא דברים במקום ואמר: "עם שזוכר את מנהיגיו גם לאחר אלפי שנים, לא ישכח את שורשיו ואת אדמתו. וזאת אנחנו מבטיחים. אנחנו תושבי השומרון נהיה כאן על המשמר לשמור על המקומות הקדושים ולשמור על האדמה הזו למען הדורות שיבואו אחרינו".

עוד הוסיף דגן וקרא "לכנסת החדשה ולממשלה החדשה לקבל כוחות וללמוד מיהושע בן נון מנחיל הארץ, להקים ישובים חדשים ולהחזיר את יישובי צפון השומרון שנעקרו".

תפילה בקבר יהושע
תפילה בקבר יהושעצילום: מועצת שומרון

הרב אליקים לבנון אמר באירוע: "אנחנו מברכים את כל המוני בית ישראל ביום ההילולא של יהושע בן נון, כובש ארץ ישראל, כובש הארץ, מברכים את המוני עם ישראל שתתקבלנה תפילותינו, ושממשלת ישראל תקום ותהיה ממשלה אחת מאוחדת שתפעל למען התורה למען ההתיישבות למען הארץ, בע"ה מכוחו של יהושע בן נון תבנה התורה ותבנה הארץ במהרה בימינו".

ראש מועצת עמנואל אליהו גפני: ״מאוד מרגש לראות את עם ישראל בכזה מקום, השומרון התברך בכאלה מקומות קדושים, שהמורשת של עם ישראל התחילה פה, אנחנו קוראים לעם ישראל לבוא לפה".

סגן יובל הרמן, סגן קצין ההגנה המרחבית של חטיבת אפרים מוסיף: "מספר פעמים בשנה החטיבה מלווה ומאבטחת כניסה אל הקברים, במטרה שיהיה ניתן להתפלל בבטחה. הכניסות אל הכפר נעשות באופן מרוכז, באבטחה מלאה של לוחמי צה״ל, מג״ב ובשיתוף משטרת ישראל בהערכות ובתכנון מקדים. נמשיך לפעול כדי לאפשר כניסה למתחם קבר בן נון לצד שמירה על בטחון תושבי הגזרה והמבקרים״.