קביעת המזוזה במתחם ההנצחה
קביעת המזוזה במתחם ההנצחהצילום: דובר צה"ל

בעוצבת ״ברעם״ נחנך השבוע מתחם הנצחה לזכרם של 71 חללי העוצבה שנפלו בעת מילוי תפקידם ובמערכות ישראל.

בטקס השתתפו מפקד עוצבת ״הגליל״ תא״ל רפי מילוא, מפקד עוצבת ״ברעם״ אל״ם רועי לוי, מפקד מנהל האוכלוסיות בצה"ל אל"ם שאדי אבו פארס ומנהיג העדה הדרוזית השייח׳ מוופק טריף.

סגן מפקד חטיבה 300, סא"ל אמיר פרידמן, אמר: "מעל חמישים מחללי החטיבה הינם חללים דרוזים, חלק גדול מהם נפלו בעת מילוי תפקידם בגדוד חרב. היה לנו חשוב לשמר גם את המורשת של גדוד חרב וחלליו, שהם חלק בלתי נפרד ממורשת חטיבה 300.

"המתחם הוקם במטרה לשמר את זיכרון כלל החללים, ולמען הידוק הקשר עם המשפחות השכולות, שגם הן חלק מהחטיבה הזו", הדגיש פרידמן.

מפקד החטיבה, אל"ם רועי לוי אמר כי "השנה מציינת מדינת ישראל 71 שנות עצמאות, ויחד עמה מציינת חטיבה 300 ארבעים וחמש שנים להיווסדה. ארבעים וחמש שנים בהן איבדה החטיבה ביחד עם גדוד 299, 71 מטובי בנינו, מפקדים וחיילים.

"היום אנחנו מציינים אבן דרך בחייה של חטיבה 300. יום בו אנו זוכרים את הנופלים, המהווים אבני יסוד בבניית הביטחון לתושבי הצפון. יום בו אנו מביאים לידי ביטוי את צווי הזיכרון ומממשים את אחריותנו לעיצוב ושימור המורשת".

קצינת החינוך בעוצבת ברעם, סגן שני שר שלום, שלקחה חלק משמעותי בעבודה הרבה סביב הקמתו של היכל ההנצחה, סיפרה ״כל העשייה מלווה במחשבה שהקמת החדר הזה היא לא פרוייקט חד פעמי, הקמנו אותו במטרה שהוא יהווה מקום עם שורשים, שישאר להרבה זמן. יגיעו דורות של חיילים נוספים אחרינו וההיכל ומה שנמצא בו תמיד ישארו רלוונטי לכולנו. המורשת היא דבר בעל חשיבות גדולה בחטיבה שלנו".

עוד הוסיפה כי ״שמנו דגש משמעותי בעיצוב המתחם על הבלטת המסר המרכזי- חללינו הם חלק בלתי נפרד מהמורשת ומהאופי שלנו כיחידה. הקמת מתחם ההנצחה, הוא חלק ממספר תהליכים שמתרחשים פה ובצה"ל בכלל, שמטרתם לחבר את החיילים לערכי הזיכרון והמורשת בצבא. החיבור חיוני עבורנו ואף מחזק את החיילים למען המשך ביצוע משימתם המרכזית, הגנה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל".