כל מה שחשוב לדעת על קידום בפייסבוק

מאז פרוץ הפייסבוק לחיינו לפני יותר מעשור השתנה עולם הפרסום מן הקצה אל הקצה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על קידום העסק ברשת.

ערוץ 7 , כ"ו בניסן תשע"ט

פייסבוק. אילוסטרציה
פייסבוק. אילוסטרציה
צילום: iStock

עד לתחילת שנות התשעים, עברה הדרך היחידה לפרסום ושיווק, ברשתות התקשורת הגדולות או בעיתונות הכתובה והמודפסת.

ההשקעה בפרסום היתה אדירה, ותקציבי הפרסום של עסקים בינוניים וגדולים היו ענקיים. עסקים קטנים לא מוזכרים בהקשר הזה – ולא בכדי. עסק קטן, פשוט לא יכול היה לעמוד בהשקעה הנדרשת לפרסום. גם פרסום של כרזות רחוב, פוסטרים וכיוצא באלה אמצעי פרסום, היה כרוך בהשקעה לא קטנה.

עלייתם של מנועי החיפוש, וגוגל בראשם, שינתה מהקצה אל הקצה את המצב. בשני העשורים האחרונים נוסף לאמצעי הפרסום והשיווק גם קידום בפייסבוק, שאם הוא מתבצע כהלכה הוא יכול להעלות באופן משמעותי את החשיפה של מוצר או שירות שבעל עסק מציע, ללקוחות פוטנציאליים.

מהו הקידום בפייסבוק? במה שונה קידום ברשת החברתית הענקית הזאת, מכל סוג אחר של קידום? מה חשוב לדעת ועל מה חשוב להקפיד בעת יצירת קמפיין קידום? בשורות להלן נרחיב מעט את היריעה בנושא.

קידום בפייסבוק – מה זה בעצם

קידום בפייסבוק הינו הגדלת החשיפה של מוצר או שירות, באמצעות הרשת החברתית הגדולה בעולם - פייסבוק. קידום המכירות בפייסבוק יכול להתבצע באמצעות חשיפה של משתמש ברשת החברתית לפרסומות שונות שהן בדרך כלל ממומנות.

בדרך כלל, מותאמות הפרסומות לגולש בפייסבוק על פי כמה וכמה פרמטרים. הראשון – תחומי ההתעניינות של הגולש, או של חלק מהחברים שלו ברשת החברתית. פרמטר נוסף קשור למיקום של המשתמש.

משתמש ברשת החברתית עשוי להיחשף לפרסום אך ורק לפי המקום שבו הוא נמצא. השיפור הניכר באינטרנט והאפשרו8ת של גולש לשתף עם חברים ועוקבים שלו את המקום שבו הוא נמצא, פתח גם פתח למיקוד טוב יותר של הפרסום.

קידום ברשת הפייסבוק וקידום באינטרנט

השוני העיקרי בין קידום בפייסבוק לבין קידום אתרים במנועי החיפוש, הוא הגדלת האפשרות ליצירת אינטראקציה בין הגולשים לבין מנהלי דף הפייסבוק הייחודי של העסק' המקודם.

מעבר לפרסום ממומן, עשוי בעל עסק המנהל בצורה נכונה את דף הפייסבוק העסקי שלו, ליצבור מספר גדול של חברים ואפילו של עוקבים. וככל שהמספר גדול יותר, כך גדלה היכולת של בעל העסק לשתף מוצרים ושירותים חדשים, או לבדוק ייתכנות של רעיונות עסקיים. בשנים האחרונות נוספו גם כלי שיווק נוספים, כדוגמת האפשרות ליצור סקרים אד הוק, המאפשרים לבחון את דעתם של הגולשים בנושאים שונים שעל הפרק.

גם אמצעי המדידה של פייסבוק הם איכותיים, ומאפשרים מעקב מדויק אחרי התנהגות הגולשים בדף הפייסבוק העסקי. אם יש לך עניין לקדם את העסק שלך בפייסבוק וברשתות החברתיות השונות, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם, להמשך התהליך.


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il