ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

השליח המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הגיב בחריפות לאמירותיהם של רבני מכינת ''בני דוד'' ביישוב עלי כפי שצוטטו בחדשות 13.

"אלה אמירות מגעילות שלא מייצגות את היהדות ואני מגנה אותן", כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו. "דברי שנאה מכל סוג הם דבר מחליא, וכפי שאנו רואים יותר ויותר, מובילים להתקפות קטלניות. עלינו להילחם בכל סוגי השנאה".

נזכיר כי בכתבה שפורסמה בחדשות 13 הובאו קטע משיעור שמסר הרב אליעזר קשתיאל, ראש הישיבה לבוגרי צבא של מוסדות בני דוד ביישוב עלי. הוא צוטט אומר על ערביי האזור, "הכי טוב להיות עבד של יהודי. הם שמחים להיות עבדים. יש מסביבנו עמים עם בעיות גנטיות. הערבי רוצה להיות תחת הכיבוש כי יש להם בעיה גנטית, הם לא יודעים לנהל מדינה, הם לא יודעים לעשות כלום. תראה איך הם נראים".

עוד הצהיר הרב כי "אנחנו מאמינים בגזענות. יש גזעים בעולם, ויש תכונות גנטיות של עמים, וזה דורש מאיתנו לחשוב איך לעזור להם. היהודים הם גזע מוצלח יותר".

הרב גיורא רדלר, המלמד במכינה, הוקלט במהלך שיעור בנושא השואה כשהוא אומר לתלמידיו: "השואה זה לא שהרגו את היהודים. הומניזם, התרבות החילונית, זה השואה. השואה באמת זה להיות פלורליסטים".

"בואו נתחיל מהשאלה אם היטלר צודק או לא. הוא הבן אדם הכי צודק שיש, ודאי שהוא צודק בכל מילה שהוא אומר", ממשיך הרב. "באידיאולוגיה שלו הוא צודק. יש עולם גברי שנלחם, שעניינו כבוד ואחוות לוחמים, ויש את העולם הנשי הרכרוכי, המוסרי, של לתת את הלחי השנייה, ואנחנו חושבים שהיהודים הם אלה שנושאים את המורשת הזאת, ולכן הם האויב האמיתי. הוא צודק במאה אחוז, חוץ מזה שהוא בצד הלא נכון".

הרב קשתיאל מסר בתגובה, "אני מצטער וכואב ששיעור בזכויות אדם מקבל את החשיפה ההפוכה ממשמעותו – ביאור מודרני-סוציאליסטי למושג העבדות, שפריסת חסות משמעותה אחריות חברתית ודאגה לחלש. השימוש שלי בביטוי 'גזענות ועבדות' לא כוון למושגים השפלים והאכזריים שחווינו וחוותה כל האנושות, וצר לי מאוד על השימוש בביטויים שעלולים להתקבל בצורה מטעה ופוגעת".

הרב רדלר מסר, "הציטוטים נכונים אבל הוצאו מהקשרם. השיעור מנסה להסביר את ההיגיון החולני של היטלר ואת הסיבות והמניעים ההיסטוריים לשואה. יש כאן ניסיון ציני להשתמש בתקשורת ערב יום קדוש ונורא".