אמנון לוי
אמנון לויצילום: פלאש 90

היום (חמישי) פרסמה 'רשת 13' פרומו לכתבה שתשודר הערב עם אמנון לוי שבה תוצג קבוצת נערים חרדים שלא כיבדה את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

כתבות מהסוג הזה גוררות תגובות קשות נגד הציבור החרדי אך ישנן גם תגובות הפוכות הזועמות על התקשורת שמציגה לטענתם רק חלק קטן ולא מייצג של הציבור בחרדי.

ח"כ לשעבר יהודה גליק כתב, "חדשות 13 חשבו שיום השואה זה הזמן הכי טוב לעודד שנאה בתוכנו. תתביישו".

העיתונאי החרדי רפי פרלשטיין הגיב לפרומו וכינה את הכתבה 'אשפה': "מישהו מוכן להסביר למה האשפה הזאת עדיין נחשבת לעיתונות? אי אפשר שנה אחת בלי? אולי די? הרצון להפוך את זה לכותרת שנה אחרי שנה כבר מעורר בחילה. חלאס".

העיתונאי והמגיש החרדי אריה ארליך הגיב גם הוא. "עם קריירה דועכת ורלוונטיות גוועת, אמנון לוי מנסה לעשות תקשורת של יום השלשום ושוב מטרחן את צופיו עם ארבעה חרדים עם מנגל שאיתר לאחר חיפוש עם מצלמה נסתרת בחורים ובסדקים. רחמנות אמיתית על האיש. זה כבר מגיע לעליבות ברמה שמצריכה סיוע סוציאלי".

חלק מהגולשים קראו ללוי "לוותר על האייטם" ולא לשדר את הכתבה, חלקם אמרו כי הכתבה היא "הפצת שנאה ופילוג". מגיב אחר אף כינה את 'רשת 13' אנטישמיים. "אנטישמים - מיליוני פרקי תהילים ופרקי משניות נאמרים על ידי החרדים לזכר קודשי השואה. החיזור והחיפוש המעוות אחרי 2 אנשים בפינת פארק היא אנטישמיות ושנאה", כך הוא כתב.

מגיב אחר כתב: "אני מתבייש בחרדים האלו אבל למה תמיד צריך לחפש את החרדים בכוונה להשמיץ אותם?"

אחד הגולשים בחר כבר אתמול בערב לפרסם תמונה של חילונים המבלים במסעדה בערב יום השואה וכך הוא כתב: "זו התקופה של החינגה השנתית האנטישמית בתקשורת שמצליחה לדוג נערים חרדים מבלים בימי הזיכרון. הפעם הקדמתי אותם וצילמתי בשעה האחרונה דווקא חילונים שחוגגים בחומוס אבו גוש לקול צלילי מוזיקה ערבית ועישוני נרגילה".