משה חוגג, ניצח גם ביציעים
משה חוגג, ניצח גם ביציעיםצילום: פלאש 90

זה זמן רב שביציעי אצטדיון טדי אין כל אזכור קטנטן של גזענות ומקרי אלימות. למעשה, מאז הגיע למועדון הבעלים החדש, משה חוגג, במקומו של אלי טביב, נעלמו מקרי האלימות והגזענות גם המעטים שהיו, לחלוטין מאצטדיון טדי שבבירה.

בעיצומו של יום השואה סיפר הבעלים הירושלמי, חוגג, על מה הביא אותו להילחם בכל הכוח בגזענות, מה הביא אותו לסמן את הנושא של מיגור האלימות והגזענות מהיציעים כדבר ראשון בדרך לבניית מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים מחדש.

"אולי זה היום הנכון לומר מילה על למה אני נחוש להילחם בגזענות", כתב חוגג בחשבון הפייסבוק שלו. "כולנו למדנו על השואה אבל אין לנו דרך אמיתית להרגיש את מה שעמנו הרגיש שם, אפילו לא קצת. לרצוח את בני משפחתנו רק משום שהם יהודים? לא רוצה ולא יכול לדמיין את זה".

"לפני מספר שנים ביקרתי בגרמניה באיזה כנס טכנולוגי, עליתי על רכבת שם. באחד הקרונות היתה קפיטריה והלכתי לקנות משהו לשתות. כשישבתי שם על הבר התחלתי לדבר עם כמה אנשים שהיו לידי, דיברנו על כדורגל, אני אוהד ברצלונה, הוא באיירן מינכן, פפ (פפ גוורדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי כיום, ובעבר מאמן ברצלונה ובאיירן מינכן - נ"ו) בדיוק עבר ודיברנו על מה זה יעשה לבאיירן. ואז הוא שאל אותי מאיפה אני, עניתי תל אביב, יודן? הוא שאל ולא כל כך הבנתי, אתה יהודי? אמרתי כן עם חיוך. בתמימות חשבתי שגם הוא מתפעל מהישגינו הרבים. ואז זה קרה, הוא ירק לי בפנים והחל לקלל בגרמנית, חבר שלו תפס אותו, חברים שלי הגיעו, נגמר הסיפור".

חוגג ציין כי הוא היה המום כל כך ממה שקרה, דבר שעד היום עדיין מזעזע אותו, שנים אחרי. "אם אני לא יכול לשכוח את מערבולת התחושות שהרגשתי, מה יגידו אלו שעברו שואה? מה יגידו ילדיהם? אלוהים ירחם וישמור".

"אם נשכח מאיפה באנו כנראה שלא נגיע לאן שאנחנו רוצים.

בגלל זה דווקא לנו, יותר מלכולם, אסור לנהוג בגזענות. אסור.
גזענות מהצד שלנו היא ניצחון שלהם. אסור לנו לתת להם לנצח.

בגינת האלוהים הקטנה שלי אעשה הכל כדי שזה לא יקרה. זוהי הדרך שלי לזכור".

בינתיים הולך לו לא רע לחוגג עם מיגור האלימות והגזענות כשגם תכנית 'בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל, דיווחה כי אירועים אלו נעלמו כלא היו מיציעי אוהדי בית"ר. מסתבר שאפשר למגר את האלימות והגזענות, אם רק מספיק רוצים.