בזמן שתושבי אשדוד והדרום כולו יושבים במקלטים, יש מי שמספקת רגעי נחת ושמחה. שלוש שנים עברו מאז ירדה אשדוד אל הליגה השניה. 3 שנים עברו גם מאז בית"ר ירושלים ניצחה ברצף ארבעה משחקים בליגת העל בכדורגל. הערב (מוצאי שבת) שני הדברים הללו לא קרו, כשאשדוד המשיכה את מסע החילוץ המדהים שלה מתחתית הטבלה ומיורדת בטוחה אל עבר קו החוף.

זה התחיל רע עבור האשדודים שלא ניצחו את בית"ר באצטדיונה הביתי מזה 13 שנים, מאז פברואר 2006. אחרי מספר רב של הזדמנויות לכבוש ולעלות ליתרון, ספגו האורחים מעיר הנמל שער מראשו של אנתוני וארן בדקה ה-38, במשחק שעמד בסימן פרישתו של יוסי בניון, הילד הנצחי ואחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי.

בהמשך יכול היה בניון לכבוש בעצמו במשחק הפרישה, כשמבצע אישי יפה שלו הסתיים בהכשלה ברחבת אשדוד של וארן, אך בניון בעט את הכדור מ-11 מטרים ישירות לידיו של שוער אשדוד.

במחצית השניה הכל הסתדר לה לאשדוד. אחרי אינספור החמצות, ניצלה אשדוד הגנה רעה מאוד של בית"ר ובתוך דקה הצליחה להפוך את התוצאה עם שער עצמי של איינבינדר ואחד נוסף של בן רייכרט שנכנס כמחליף דקה לפני כן.

בניון סרב לרדת מכר הדשא מנוצח ועשה כל שאפשר בכדי לנסות ולהחזיר את בית"ר למשחק. זה הספיק לו לבשל שער אחד למאור בוזגלו, אך יותר מזה לא יכל ובסיום, אשדוד מנצחת לראשונה בטדי מזה 13 שנים וצוברת ניצחון שלישי ברציפות לראשונה גם כן מאז 2006.

כעת נמצאת אשדוד במרחק של נקודה אחת בלבד מעונה נוספת בליגת העל, מחזור אחד לסיום עונת 2018/19.

בניון, שאת שער הבכורה שלו במדי בית"ר ירושלים כבש מול אותה אשדוד באוגוסט 2017 באותו האצטדיון, אצטדיון טדי שבבירה, בניצחון 1:4, פורש לאחר 22 שנים של כדורגל ובגיל 39 בדיוק, כשבקריירת המשחק שלו אינספור רגעים יפים, כדורגל משובח ושלל פסגות אליהן הגיע. כעת יתפנה בניון להשפיע על בית"ר מתוך המערכת כשיהיה מנהלה המקצועי ונראה כי מצפה לו הרבה מאוד עבודה לקראת העונה הבאה.

זהות היורדת השניה תוכרע בשבוע הבא, מחזור סיום העונה של ליגת העל בכדורגל כשתהיה זו אחת מהשלוש: מ.ס אשדוד, עירוני קריית שמונה או מכבי פתח תקווה.

תוצאות משחקי הערב בפלייאוף התחתון של ליגת העל בכדורגל:

הפועל תל אביב - בני סכנין 0:3

הפועל חיפה - מכבי פתח תקווה 0:3

עירוני קריית שמונה - הפועל רעננה - 0:0

בית"ר ירושלים - מ.ס אשדוד 3:2