לא כך קיווה יוסי בניון לסיים את קריירת המשחק שלו. הילד הנצחי של הכדורגל הישראלי ואחד מגדולי השחקנים בכל הזמנים, מי ששימש קפטן נבחרת ישראל שנים רבות והגיע למקומות ששחקנים רבים חולמים עליו כששיחק בקבוצות הגדולות ביותר באירופה, פרש הערב (מוצאי שבת) ממשחק פעיל לאחר 22 שנים.

בניון שהתחיל את קריירת המשחק שלו בבוגרים של הפועל באר שבע אליה הגיע מדימונה הקטנה, תמיד ניסה לנצח ומעולם לא הרים ידיים. גם בגיל 39 שיחק בניון כאילו זה משחקו הראשון בקריירה.

דווקא הערב (מוצאי שבת), במשחקו האחרון בקריירה, מול אשדוד הדרומית שתושביה נצורים במקלטים בשל מתקפת הטילים של חמאס על הדרום, הפסיד בניון. הפסד שמלווה בהרבה דמעות, לא דמעות של עצב כמו אלו שבכה כשירד עם באר שבע אל הליגה השניה, אלא הפעם של התרגשות והודיה - לאוהדי בית"ר על התקופה הקצרה אך האדירה במדי הקבוצה הירושלמית, על הפרידה המרגשת ומלאת ההוקרה.

על אף שעת המשחק הבעייתית מאוד, חצי שעה בלבד לאחר צאת השבת, 15,000 אוהדים הגיעו לכבד את בניון ולהוקיר לו טובה ותודה על כל הרגעים היפים במהלך קריירת המשחק שלו בישראל ובעולם. גם חבריו של בניון מהקבוצות השונות בארץ הגיעו אל אצטדיון טדי שבבירה הערב בכדי להוקיר אותו על כל מה שעשה ובהם - אריק בנאדו, אדורם קייסי, ניר דוידוביץ', דודו אוואט, אלון חזן, אלון חרזי, אבי נמני, ברק יצחקי, דוד אמסלם, כפיר אדרי, ז'אן טלסניקוב, יואב זיו, שוקי נגר, אהוד כחילה, לירן שטראובר, פיני בלילי, סתיו אלימלך ושמעון ביטון. כל אלה לבשו את החולצה המיוחדת שהוציאה בית"ר לכבודו של בניון עליה נכתב - Benayoun legend 15.

עוד לפני שריקת הפתיחה, נערך טקס מרגש ומיוחד לכבודו של בניון שעלה יחד עם ילדיו שלבשו חולצות של ליברפול, צ'לסי, ווסטהאם וארסנל, הקבוצות בהן שיחק בקריירת המשחק האירופית שלו.

לכל אורך המשחק עודדו אוהדי בית"ר את בניון ושרו לכבודו שירים, כשגם דקות ארוכות לאחר ההפסד המשיכו לעשות זאת, כאילו הקבוצה כולה לא הפסידה.

בניון, שיחגוג מחר את יום הולדתו ה-39, הכין מכתב שחולק לאוהדים במגרש, בו כתב: "אני מאמין גדול ב'מה שצריך לקרות קורה' ושלכל דבר יש סיבה. אנחנו לא הרבה זמן ביחד, אבל זה מרגיש שעברנו המון", כתב לאוהדי בית"ר.

"מהפעם הראשונה שהגעתי לבית וגן ועד הרגע שבו אתם קוראים את המילים שאני כותב. הייתי בהמון מקומות בעולם, שיחקתי בלא מעט קבוצות, אל מול עשרות אלפים של אוהדים. דווקא כאן, בירושלים, קיבלתי את ההרגשה הכי מיוחדת ומרגשת, כזאת שכל שחקן רק חולם עליה. הלכתם איתי באש ובמים, תמכתם כשהיה קשה וגם כשלא הייתי פה דאגתם להזכיר כל פעם מחדש שיש מי שמחכה לי לחוויה חדשה ומתקנת.

עוד כתב בניון, שימונה למנהלה המקצועי של בית"ר ויחל את עבודתו החדשה כבר מחר - "קיבלתם אותי אליכם, עטפתם אותי באהבה גדולה ונתתם לי הרגשה של בית. עשיתם לי צמרמורת וריגשתם אותי בכל הזדמנות. אני רוצה לומר תודה מכל הלב. שתדעו ששום דבר לא מובן מאליו. מאחל לעצמי את הזכות להחזיר לכם על הכול בשנים הקרובות".

בקריירת המשחק שלו כבש בניון 24 שערים ב-102 הופעות בנבחרת ישראל, 93 שערים בליגת העל הישראלית, זכה בשתי אליפויות רצופות עם מכבי חיפה ב-2001 ו-2002, נבחר לשחקן העונה של ליגת העל ב-2001, הניף את גביע המדינה ב-2016 במדי מכבי חיפה וזכה עם צ'לסי האנגלית בליגה האירופית ב-2014.

הערב, מול אשדוד שאת שער הבכורה שלו במדי בית"ר ירושלים כבש מולה באוגוסט 2017 באותו האצטדיון, אצטדיון טדי שבבירה, בניצחון 1:4, ירד בניון מכר הדשא מנוצח על אף שניסה לעשות כל שאפשר ואף בישל שער אחד למאור בוזגלו.

כעת יתפנה בניון להשפיע על בית"ר מתוך המערכת כשיהיה מנהלה המקצועי ונראה כי מצפה לו הרבה מאוד עבודה לקראת העונה הבאה.