ערוכים. סוללת 'כיפת ברזל' מיירטת
ערוכים. סוללת 'כיפת ברזל' מיירטתצילום: נחמיה גרשוני

הסגירה של כיפת ברזל אינה הרמטית. לפנות בוקר נהרג תושב אשקלון כתוצאה מפגיעה ישירה. שני אזרחים נוספים פצועים קשה. בעיצומו של בוקר קרב, אל מול רצועת עזה שוחחנו עם מפקד סוללת כיפת ברזל רס"ן אוריין חדד, מגדוד 947.

על רקע עוד ועוד צבע אדום אומר רס"ן אוריין: "בשעות האחרונות בוצעו מאות שיגורים לעבר השטח הריבוני של מדינת ישראל ואנחנו נמצאים במוכנות ודריכות 24 שעות ביממה. למרות הצלחה של כ-90% ביירוטים ההגנה אינה הרמטית ולכן חשוב להקשיב להוראות של פיקוד העורף".

מהן התחושות כשאתה מחד מיירט ומאידך שומע על פגיעה ישירה?

"התחושות מורכבות כי אתה מצליח לייצר הגנה והצלחה ואתה מבין גם את העורף כי יש פה שיגורים לעבר המדינה. זה רגעים שאינם קלים אבל בסופו של דבר ישנם אנשים שעובדים קשה מאוד: לוחמים, טכנאים ונהגים שפועלים ברמה מקצועית מאוד גבוהה", אומר רסן אוריין ומוסיף: "הסוללה שלי ערוכה למול רצועת עזה וחווינו הרבה שיגורים בשעות האחרונות".

"האתגרים הם רבים: ישנו אתגר מנטאלי, והלוחמים שלנו ערוכים לזה וממשיכים לתפקד ולתת את המענה הטוב ביותר. בנוסף, ישנו האתגר המקצועי במרכזי ניהול היירוטים שבהם יש מספר שניות להגיב בצורה הטובה ביותר".

ודקה לפני שהוא נכנס לקרון לעוד שיגור הוא מסכם: "מאוד חשוב לי שהציבור ידע שמערך ההגנה האווירית יעשה הכל על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל ולאפשר שגרת חיים תקינה ככל האפשר. אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי להביא לתוצאות הטובות ביותר".

רס"ן אוריין
רס"ן אורייןצילום: דו"צ