אושוויץ
אושוויץצילום: יצחק הררי, פלאש 90

ד"ר מוחמד אל עיסא, מזכ"ל הליגה המולסמית העולמית, הודיע כי לאחר סיכום עם ראשי הוועד היהודי-אמריקאי הוא יגיע לבקר במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין, ויניח זר לזכר הנרצחים בשואה.

הליגה המוסלמית העולמית הוא ארגון היושב במכה ונחשב כזרוע הראשית של הממלכה הסעודית להפצת האיסלאם ברחבי העולם, כאשר ממשלת סעודה מממנת את פעילותו. הוא נחשב כארגון המוסלמי הלא ממשלתי הגדול בעולם.

אל עיסא יהיה המנהיג הבכיר ביותר בעולם המוסלמי שיבקר במחנה ההשמדה שהקימו הנאצים בפולין. בהודעתו אמר אל עיסא כי "הערכים המוסלמיים גרמו לי לצאת למסע הזה. אני אתנגד לכל מי שיכחיש את השואה".

אל עיסא חתם על הסכם עם דיוויד האריס, מנכ"ל הוועד היהודי-אמריקאי, במסגרתו התחייבו שני המנהיגים לקדם את ההבנות והסובלנות בין יהודים ומוסלמים, ולפעול במשותף נגד כל צורה של קיצוניות משני הצדדים. במהלך ביקורו בניו יורק בימים האחרונים, גינה אל עיסא את הפיגוע בבית הכנסת בפלורידה בשבוע שעבר והביע את תנחומיו למשפחות הקורבנות.

במהלך ביקורו בניו יורק התקיים כנס בו לקחו חלק מנהיגים יהודים, נוצרים ומוסלמים, שנועד לקדם את הסובלנות בין הדתות השונות. בין היתר לקחו חלק נציגים מסרי לנקה וניו זילנד, בהם התחוללו אירועי טרור שגבו מאות קורבנות.

ביום רביעי האחרון קיבל אל עיסא פרס מטעם האו"ם על על פעילותו "למען השלום והידברות בין-דתית".