גנץ בעוטף עזה

יו"ר מפלגת כחול לבן, רא''ל במיל' בני גנץ, סייר היום (ראשון) בעוטף עזה על רקע מתקפת הרקטות לעבר ישראל.

''מה שמדינת ישראל צריכה לעשות - נורא פשוט, להגביר את התקיפות בעוצמה רבה נגד חמאס וארגוני הטרור בעזה באופן שיחזיר את ההרתעה למקום הנכון והראוי לה", אמר גנץ. ''מיד בתום המערכה, ליזום תהליך מדיני ומדינתי שרותם לפה גורמים חיצוניים וגורם לזה שהמרווח בין המערכות הולך ונמתח, חייבים להחזיר את היוזמה לידיים שלנו.

''כרגע היוזמה בידי החמאס וארגוני הטרור", התריע גנץ. ''הם אלו שמכתיבים את סדר היום למדינת ישראל וראוי שמדינת ישראל תכתיב את סדר היום, אם הם פונים לפעולה בכח הם יפגשו הרבה יותר כח ויש לנו אותו ומהרגע שההרתעה תושב והשקט יוחזר, נכון לקחת יוזמה מדינית ומדינתית ולרתום לפה גורמים אחרים. רק בדרך הזו נדחוק את הרעשים ואת המערכות לכיוונים אחרים''.

בנוסף, גנץ אמר כי ישראל ''חייבת להקפיד על מדיניות חיזוק ותחזוק כלל העוטף - אשכול, שער הנגב, שדרות, דרום אשקלון, חוף אשקלון וכל המקומות האלה לא רק כשיש אירוע אלא גם אחרי שהאירוע נגמר''.

לשאלה איזה צעדים צבאיים יש לנקוט השיב גנץ: "יש לנו רמטכ"ל מצוין ומערכת צבאית מצויינת, אני מכיר את כולם היטב ובכל הדרגים, אני לא נמצא כאן כדי לעשות הערכת מודיעין במקומם, את זה הם עושים בצורה מצויינת. אני נמצא כאן כדי לדרוש מהדרג המדיני שאחרי שהמערכה תסתיים ויתקפו את מה שרוצים לתקוף שיעשו את מה שהדרג המדיני צריך לעשות וזה לראות מה אפשר לעשות כדי שיראה פה אחרת''.