אלון דוידי
אלון דוידיצילום: ראובן קפוצ'ינסקי

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, סיפר על התחושות לאחר ההחלטה על הפסקת אש והחזרה לשגרה.

דוידי סיפר כי בעיר נפתחו בתי הספר אך ההיענות מצד ההורים והתלמידים נמוכה: "אני פועל כמו כל אזרחי מדינת ישראל על פי החלטות פיקוד העורף שהחזיר את כולנו לשגרה. אנחנו לקחנו החלטה בשדרות שבכל זאת נפתח את בתי הספר כדי שנוכל לאפשר להורים לשלוח את ילדיהם. אני מוכרח לציין שההיענות היא מאוד נמוכה. זה בוקר קשה ומורכב".

כמה ספגה העיר שלך בסבב הזה?

"החל מיום שבת העיר נמצאה במלחמה למעשה. ירי שפגע בשכונות מסוימות באמצע הלילה. נפגעי חרדה. כמו תמיד".

אתה שמח מההחלטה על הפסקת האש?

"לא. הערכים שלנו קצת התבלבלו. כל הסבב הזה לא החל בירי של חמאס לכיוון שדרות. הסבב החל בירי על קצין צה"ל ומשם התגלגל לכל הציבור. בחודשים האחרונים דובר רבות על הישגי צוק איתן. איזנקוט כרמטכ"ל ניסה למשוך את הישגי צוק איתן. אני חושב שצוק איתן נגמר והישגיו מוצו. כל היגררות שלנו למשוך עוד שבוע או שבועיים ולהישען על המשא ומתן שמנהלים המצרים דינה כישלון מוחלט כפי שקרה לפני חודש וחודשיים".

מה לגבי ראש הממשלה בנימין נתניהו? הוא המפקד העליון.

"אני מתומכיו של ראש הממשלה שמעריך שהוא מנהל את המדינה בצורה טובה. בנוגע לדרום אני חושב שנעשתה טעות חמורה. רק לפני חודשיים נאמר לנו שמתוך ההבנות אסור לחסל פעילים טרוריסטים. הדבר הזה מוצא. אם הייתי ראש הממשלה הייתי אומר לחמאס שהם מוזמנים לנסות לירות גם על ירושלים ותל אביב. מדינת ישראל נמצאת תחת איום מתמיד של ארגון שנמצא כמה דקות משדרות ושולט בחיים שלנו. היינו בכיוון טוב אתמול ולא היה צריך להפסיק. עד שלא נפעל בצורה עמוקה לא יהיה שינוי".

אבי דיכטר אמר הבוקר שהג'יהאד האסלאמי החליט מתי לפתוח בסבב ואם ישראל רוצה לטפל בדבר הזה היא צריכה להחליט מתי.

"יש לך ילדים? תארי לך שהילד שלך יחזור כל יום מבית ספר ויחטוף מכות ובית הספר יגיד שזה לא הבעיה של המנהל אלא של הסייעת. השבוע נציין את יום הזיכרון ונודה לחיילים שהקריבו את חייהם ונאמר למשפחות השכולות הצבא מיועד להגן על תושביה של מדינת ישראל. אני חושב שהיום הערכים התבלבלו. ילדים אמורים לחיות בצורה בטוחה ובחיים סבירים. הארסנל הצבאי מומש רק בחמישה אחוזים. אני יודע שבמדינת ישראל השתלט החשש מפגיעה בחיילים. גם אני אבא לחייל, אך אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה הועיל אתמול אם מחר שוב מחבל מעזה יירה בחייל? אי אפשר להקריב את כל אזור הדרום. זו לא הדרך לייצר הרתעה. רק בשנה האחרונה ישראל למעלה מחודשיים שלושה הייתה בלחימה. אנחנו מעדיפים שינהלו את המלחמה".

איך אתה מסביר את זה שרבים בדרום ובעוטף עזה תמכו בנתניהו? זאת אומרת שהם כן מוכנים לקבל את המדיניות שלו.

"מה זה קשור? כשאני הצבעתי לנתניהו ולמפלגות הימין עשיתי זאת תוך הסתכלות רחבה על מדינת ישראל. חשבתי על אוסלו וההתנתקות, הכלכלה והחינוך. אני תומך בראש הממשלה אך מבהיר לו ולשרים – עד כאן".