דרכון. אילוסטרציה
דרכון. אילוסטרציהצילום: iStock

ויזה לארה"ב מהווה אשרת כניסה לארה"ב לצורך מטרות שונות.

הוויזה היא מעין אישור מיוחד, אשר בו מופיעה התמונה שלכם וכל הפרטים הרלוונטיים אודות הוויזה כגון: לכמה זמן היא תקפה, מתי היא הונפקה, מתי פג התוקף שלה ומה היא מתירה לכם לעשות מבחינה חוקית בתוך ארה"ב. כל ויזה תקפה לפרק זמן מוגבל וכאשר תוקף הוויזה פג, יש צורך לחדש את הוויזה הקיימת.

מתי תצטרכו לחדש ויזה לארה"ב

חידוש ויזה לארה"ב הוא תהליך אשר דומה להנפקת ויזה חדשה. מכיוון שתוקף הוויזה לא מתחדש מיד כאשר תוקפה פג, הרי שחידוש הוויזה מהווה תהליך הוצאת ויזה חדשה לכל דבר. כלומר: ההחלטה על חידוש הוויזה שלכם נתונה בידי שלטונות ההגירה של ארה"ב ועל אף שכבר קיבלתם ויזה לארה"ב בעבר, יתכן מאוד ששלטונות ההגירה לא יעניקו לכם שוב ויזה.

במידה ויש לכם ויזה לארה"ב בדרכון שפג תוקפו, אך היא עדיין איננה פגת תוקף, עליכם להוציא דרכון חדש במשרד הפנים, אך בד בבד, לשמור את הדרכון הישן המכיל את הוויזה לארה"ב שעדיין תקפה. במידה ותטוסו לארה"ב, תדרשו להביא הן את הדרכון החדש שלכם והן את הדרכון שפג תוקפו יחד עם הוויזה.

ויזה בדרכון שאבד

אם יש לכם ויזה תקפה לארה"ב, אך הדרכון שלכם אבד, הרי שהוויזה שלכם איננה תקפה עוד. גם אם הדרכון שלכם הושחת או נגנב ובו הייתה ויזה לארצות הברית, היא כבר לא בעלת תוקף. במקרה שכזה תדרשו להנפיק ויזה חדשה.

בעבר, השגרירות הייתה מנפיקה לכל ישראלי ויזה לכל החיים, שאיננה בעלת הגבלת זמן, בכל פעם שישראלי היה מחדש דרכון. אולם, מדיניות ההגירה בשני העשורים האחרונים בארה"ב השתנתה בשל אירועי ספטמבר 2001 והנפקת ויזה לכל החיים התבטלה. גם מי שהונפקה לו בעבר ויזה לכל החיים לא יוכל לטוס עם ויזה זאת ויצטרך להוציא ויזה חדשה.

מהם הטפסים הנדרשים לצורך חידוש הוויזה?

על מנת לחדש את הוויזה לארה"ב, יש צורך למלא טופס אחד או שניים:

  • טופס DS-160 – מדובר בטופס הבקשה אשר כל אדם שמעוניין להוציא ויזה לארה"ב חייב למלא ולהגיש. כמובן גם כל אדם אשר תוקף הדרכון שלו פג חייב להגיש.
  • הטופס השני הוא טופס הרלוונטי עבור אדם שהוויזה שלו אבדה או נגנבה.

כיום ניתן למלא את הטפסים הללו באופן מקוון, קל ונוח באתר של שגרירות ארה"ב. לאחר שתמלאו את הטפסים שלכם והם יתקבלו, תזומנו לראיון בשגרירות. לאחר הריאיון, תועבר הבקשה שלכם וידונו בה הגורמים הרלוונטיים. במידה והבקשה שלכם תאושר, יחודש התוקף של הוויזה שלכם לארה"ב, לפרק זמן אשר יקבע לכם.

האם חייבים להגיע לראיון בשגרירות בתהליך חידוש ויזה לארה"ב?

ישנם מספר קריטריונים המאפשרים לאדם שכבר הייתה לו ויזה לארה"ב בעבר, לקבל אישור לחידוש הוויזה שלו, מבלי להגיע לראיון לשגרירות. כלומר: האדם אמנם יידרש להגיש את הטפסים, אך לא יהיה חייב להגיע לראיון על מנת לקבל אישור לחידוש הוויזה שלו. מדובר בקריטריונים הללו:

  • אדם אשר הוויזה הקודמת שלו הונפקה לאחר גיל 14.
  • אדם אשר הוויזה הקודמת שלו הונפקה לפני התאריך 1.1.2008.
  • אדם אשר הוויזה הקודמת שלו לא מכילה אחת מהמילים: "WAIVER", "BLANKET" או "CLEARANCE".
  • אדם אשר סוג הוויזה אותה מבקש לחדש זהה לסוג הוויזה אשר הייתה לו בעבר. לדוגמא: אדם אשר הייתה לו ויזה לצורך לימודים בארה"ב ופג תקופה הוא מעוניין שוב בוויזה עבור לימודים.

חשוב מאוד לבדוק אם הנך עומד באחד מהקריטריונים הללו, על מנת לפטור את עצמך מראיון בשגרירות ארה"ב. מכיוון שראיון בשגרירות הוא לא תמיד דבר שקל לעבור בהצלחה, הרי שאין ספק שלמנוע מעצמך ראיון בשגרירות כחלק מתהליך חידוש הוויזה שלך לארה"ב, זהו דבר שבהחלט כדאי עבורך.