הרכב זמני
הרכב זמניצילום: דוברות

הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון קיימה היום (ב') את דיונה הראשון בכנסת ה-21.

הדיון נפתח על ידי יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שאמר כי הוועדה החליטה להמליץ על ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) כיו"ר הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון. מינויו של דיכטר אושר פה אחד.

לאחר מכן אמר ח"כ דיכטר, כי "אם למישהו היה ספק בנחיצותה של ועדת חוץ וביטחון מתפקדת בפרק הזמן עד שתיכון ועדה קבועה, הרי שאירועי הימים האחרונים ודאי הסירו כל ספק. כמו כן, ברור הצורך להקים ועדת משנה שתהווה מסגרת אפקטיבית מינימלית לקיום דיונים בסוגיות רגישות גם בתקופה זו".

דיכטר הודיע כי תוקם ועדת משנה זמנית לענייני מודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן, והציע את ההרכב הבא: ח"כ דיכטר, שיהיה גם יו"ר ועדת המשנה, ח"כ יואב קיש (הליכוד), ח"כ יואב בן צור (ש"ס), ח"כ משה (בוגי) יעלון (כחול לבן) וח"כ יאיר לפיד (כחול לבן).

ח"כ מוטי יוגב (איחוד מפלגות הימין) ביקש להצביע על הצעה נוספת, אשר תרחיב את הוועדה הזמנית לשבעה חברים, אותם חמישה שהציעה יו"ר הוועדה, וכן ח"כ יוגב וח"כ טל רוסו (העבודה).

ח"כ שרן השכל (הליכוד) אמרה כי אם נפתח דיון לגבי מספר החברים בוועדה, אז ודאי שדיון זה חייב לכלול גם את סוגיית הייצוג הנשי, שכן נשים מודרות זמן רב מדי מהשיח הביטחוני.

יו"ר הוועדה העלה את הצעתו המקורית להצבעה והיא אושרה ברוב קולות – 12 בעד, שני מתנגדים ונמנע אחד.

להצעתו של ח"כ יוגב היו שני תומכים ו-13 מתנגדים, והוא הגיש רביזיה על החלטה זו.

לאחר ההפסקה התקיימה ההצבעה על הרביזיה, בה תמך ח"כ יוגב בלבד אל מול שאר חברי הוועדה שהתנגדו, ובכך התקבלה הצעתו המקורית של ח"כ דיכטר כי ועדת המשנה הזמנית תמנה רק את חמשת חברי הכנסת שהציע.