דגן: בשאנור תבנה האנדרטה של לוחם האצלאלירן אהרון

עשרות בני אדם השתתפו היום (שני) באזכרה ללוחם האצ''ל ברוך מזרחי הי"ד, שנולד למשפחה מוסלמית, התגייר, הצטרף לבית"ר ולאחר מכן לשורות האצ''ל. מזרחי נפל בקרבות וגופתו אותרה בשאנור.

האזכרה התקיימה בבית העלמין בנתניה, בהשתתפות חניכי תנועת בית"ר, מגורשי חומש ושאנור, ותושבי נתניה והשומרון.

בין הנוכחים היו גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגן ומ”מ ראש עיריית נתניה אלי דלל, מנכ”ל ברית חיילי האצ”ל איציק שמחון, מנכ"ל בית"ר ישראל אלירן גפסו, מנכ"ל בית"ר העולמית נריה מאיר ולוחם האצ''ל שלום מסורי.

יוסי דגן סיפר כי "לפני שנים המועצה האזורית שומרון לקחה על עצמה בצורה רשמית להנציח את זכרו של ברוך מזרחי כפי שראוי לאדם גדול וגיבור גדול כמוהו.

"סיפורו של ברוך מזרחי צריך להיות מופת חינוכי לנוער", הדגיש דגן. ''סיפור שממשלת ישראל ומשרד החינוך צריכים לאמץ אותו וללמד אותו בכל בית ספר במדינת ישראל. בימים קשים אלו אני קורא לממשלת ישראל ללמוד גבורה יהודית מברוך מזרחי. מה זו מלחמה על כבודו של עם ישראל, ומלחמה עיקשת על ביטחונו של עם ישראל.

''גופתו של ברוך מזרחי נמצאה ליד שאנור על ידי חבריו, מאז הבטחנו אנחנו וחברינו האחרים בשאנור, שנזכור את הלוחם שנטש את ביתו ונלחם למען עם ישראל וארץ ישראל. אנחנו 13.5 שנים אחרי שהישוב שא-נור נעקר ביד זדונית במסגרת הגירוש, ואני בטוח שאנחנו נזכה להקים את הישוב מחדש.

''בכל שנה אנחנו מגישים מחדש את הצעת החוק לביטול חוק התנתקות בצפון השומרון ואני משוכנע שבעזרת ה' בקדנציה הזו נוכל להגיע ליעד הזה, להעביר את החוק והממשלה תוכל להקים מחדש את שאנור, ואנחנו המשפחות שגורשו משאנור נזכה לבנות את האנדרטה ולהקים בית ספר שדה לזכרו של ברוך מזרחי בדיוק כפי שחלמנו".

סיפורו של ברוך מזרחי הי"ד נגע לליבותיהם של רבים ובעיקר לליבם של תושבי שאנור והמועצה האזורית שומרון: רק לאחר שחרור השומרון במלחמת ששת הימים מצאו חבריו של ברוך מזרחי את גופתו במערה סמוך לשאנור.

לאחר שהדברים הללו נודעו לתושבי שאנור, הם נשבעו לקיים לו אזכרה בכל שנה, משום שהוא לא הספיק לשאת אשה ולהביא ילדים. למעשה לא היה מי שיזכור אותו שכן משפחתו המוסלמית התנערה ממנו.