נתניהו בדרום: שינינו את כללי המשחק, החמאס מבין זאת היטב

.נציגי קיבוץ בעוטף עזה ביקשו אתמול (ראשון) ממפקד אוגדת עזה, תא"ל אליעזר טולדנו, לפנות את תושבי הקיבוץ למקום מרוחק, עד שוך הלחימה.

על פי הדיווח בחדשות 12, טולדנו ביקש לשקול את הבקשה עד לשעות הבוקר, כדי לראות אם הלחימה אכן נמשכת. הוסכם בין הצדדים לקבל החלטה הבוקר – אולם במהלך הלילה נכנסה לתוקף הפסקת האש, מה שהוביל לביטול המהלך.

מוקדם יותר היום הגיע ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו לפיקוד הדרום, קיים הערכת מצב וביקר בבית החולים סורוקה פצועים ממתקפת הרקטות לעבר ישראל.

״ביומיים האחרונים חידשנו את המדיניות של חיסול בכירי הטרור, הרגנו עשרות מחבלים של החמאס והג'יהאד האיסלאמי והפלנו מגדלי טרור", אמר נתניהו.

''אנחנו שינינו את כללי המשחק, והחמאס מבין זאת היטב. ועם זאת, ברור שזה לא סוף המערכה, ולכן הנחיתי להיערך להמשך והנחיתי גם להשאיר את כוחות השריון והארטילריה סביב רצועת עזה''.

ראש הממשלה ביקש לשבח את תושבי הדרום על עמידתם האיתנה, ואת מפקדי וחיילי צה"ל על פעולתם התקיפה, כלשונו.

כאמור, נתניהו קיים הערכת מצב והתייעצות ביטחונית בפיקוד הדרום עם ראש המל״ל מאיר בן שבת, סגן הרמטכ״ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון, מפקד אוגדת עזה תא״ל אליעזר טולדנו ובכירים נוספים.

קודם לכן, ביקר ראש הממשלה את הפצועים רס״ן סולטאן עיאדה ורב״ט עומר שלום שנפצעו בפעילות מבצעית בגבול רצועת עזה בבית החולים סורוקה בבאר שבע.