בשני משחקיה האחרונים, הפועל גלבוע/גליל נתנה פייט לשתי המובילות, מכבי ת"א והפועל חולון, בטרם נכנעה בדקות הסיום. הערב (שני) מול קבוצה נוספת מצמרת טבלת ליגת העל בכדורסל, הפועל ירושלים, נכנעה גלבוע הרבה יותר מוקדם.

הצפוניים שמאז ששבו לליגה הבכירה, ניצחו את ירושלים בחוץ שלוש פעמים במסגרת הליגה, עלו דווקא ליתרון דו-ספרתי בפתיחת המשחק, אך עוד לפני תום הרבע הראשון התהפכה התוצאה בזכות הגנת ברזל של המארחים מהבירה ולאחר 10 דקות של משחק ירדו כשהם מובילים על פני האורחים מעמק יזרעאל בתוצאה - 27:31, עם ריצת 2:18.

גלבוע שניצחה בבירה את ירושלים בסיבוב השלישי בעונה שעברה בתוצאה 90:86 בזכות שלשה אדירה של חואקין שוכמן, הפעם לא יכלה למארחים מחזיקי הגביע כשאלה אף טיפסו ליתרון בן 24 נקודות במהלך המשחק הערב.

ירושלים, ששברה לא מעט שיאים במחזור שעבר בבאר שבע, כמו 118 הנקודות – הכי הרבה לקבוצה כלשהי בליגה מאז עונת 2014/15 והכי הרבה נקודות של מחזיקת הגביע במשחק נטול הארכה מאז עונת 2000/01 וכמו 65 נקודות במחצית – שיפור של נקודה לשיא הליגה העונתי, המשיכו לגלות עליונות על פני יריבה נוספת מליגת העל כשלא נתנו שום סיכוי לאורחים מהצפון בדרך לתבוסה בתוצאה 87:104.

גלבוע שנוצחה בכל ארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה בהפרש מצטבר של 63 נקודות, חוטפת הפסד בהפרש דו-ספרתי נוסף, כשהפעם זה "רק" ב-17 נקודות הפרש, ונראה כי זו לא תצליח להיכנס לפלייאוף הליגה שייצא לדרך בעוד שלושה מחזורים.

מחזיקת הגביע עלתה למאזן 1:6 בסיבוב השלישי וביום שישי תוכל גם להעפיל למקום השני רגע לפני משחקי הפלייאוף כשתתארח אצל הפועל חולון. הפסד בחולון ישאיר אותה במקום הרביעי ואולי בדרך לסיום מוקדם של העונה כבר בשלב רבע גמר הפלייאוף.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-30 בליגת ווינר סל, גברה מכבי אשדוד על עירוני נס ציונה בפעם החמישית ברציפות, בתוצאה 101:92 וחזרה למאבק על הכרטיס האחרון לפלייאוף.