הפעם האחרונה שהפועל באר שבע לא כבשה במשך ארבעה משחקים רצופים הייתה לפני 8 שנים - בחודש נובמבר 2011, כשהפסידה לקריית שמונה, הפועל פתח תקווה ומ.ס אשדוד וסיימה בתיקו 0:0 עם מכבי פתח תקווה.

מאז, הרבה מים עברו בירדן, חלק מאותן קבוצות מתמודדות בימים אלו נגד ירידת ליגה ואחת על ירידה מהליגה הלאומית. באר שבע? זו הספיקה מאז להפוך לאחת מהקבוצות הגדולות ביותר בישראל כשזכתה בשלוש אליפויות רצופות והגיעה לשלל תארים ושיאים.

ובכל זאת, העונה כמעט והצליחה באר שבע לשחזר את אותו הישג שלילי ומפוקפק כשהייתה רחוקה הערב (שני) 90 דקות מלעשות זאת שוב ולסיים משחק רביעי ברציפות ללא אף שער. היה זה דווקא מול מכבי חיפה שנותרה הקבוצה היחידה מולה באר שבע עדיין לא כבשה העונה.

יתירה מזאת, חיפה גם הייתה אחת הקבוצות היחידות העונה שבאר שבע לא הצליחה לנצח, כשהגדילה והפכה לראשונה שמנצחת את באר שבע באצטדיונה הביתי, אצטדיון טוטו-טרנר פעמיים באותה עונה במסגרת הליגה.

דווקא באר שבע עלתה ראשונה ליתרון הערב באצטדיון סמי עופר, אצטדיון בו מרבה לנצח בשנים האחרונות את היריבה הירוקה מחיפה. היה זה משער של חנן ממן בדקה ה-26. ממן וקבהא יכולים היו לכבוש שערים נוספים אך החמיצו ברשלנות וגילו על בשרם את האמרה: "כשלא כובשים - סופגים".

רגע לפני הירידה להפסקת המחצית, ביצעה חיפה מהלכים אדירים שהביאו למהפך. ניקיטה רוקאביציה השווה את התוצאה בתום מבצע קבוצתי יפה ושון וייסמן ביצע את המהפך בתוספת הזמן לאחר מבצע אישי נהדר.

המחצית השניה נפתחה בדיוק כמו שנגמרה הראשונה - עם שער של ויסמן כשזה הכפיל את מאזנו הערב והוסיף שער נוסף לזכות חיפה בדקה ה-49, במה שגם היה השער האחרון במשחק.

בסיום, חיפה מנצחת בפעם השניה בשלושת המחזורים האחרונים את באר שבע, ניצחון שלישי בארבעת מפגשים העונה, והפעם באצטדיון הביתי מול האוהדים הרבים, ניצחון שמעלה אותם חזרה אל המקום השני בטבלת ליגת העל בכדורגל עם ניצחון מספר 15 העונה. כעת נראה כי חיפה ונתניה ייאבקו ראש בראש על המקום השני, בעוד באר שבע תישאר במקום הרביעי כשהיא סופרת הפסד 10 העונה ובמרחק 5 נקודות מהמקום השני.

באר שבע עשויה שלא לשחק במפעל אירופי בעונה הבאה - האם היא בדרך חזרה למקומה הטבעי?