אריה דרעי
אריה דרעיצילום: אסתי דזיובוב/TPS

המגעים הקואליציוניים מתקדמים לקראת רגעי ההכרעה ועל פי דיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות' בצמרת מערכת המשפט קיימת מחלוקת סביב שאלת מינויו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשר בממשלה הבאה.

העיתון מדווח כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתכוון לאשר את המינוי, בה בשעה שפרקליט המדינה, שי ניצן, מתנגד לאישור שכזה בשל המלצתה הצפויה של הפרקליטות להעמיד את דרעי לדין בכפוף לשימוע.

על פי הדיווח ניצן סבור שיש להתייחס לחשדות נגד דרעי בחומרה יתרה, מכיוון שהוא הורשע בעבר בעבירת שוחד וישב בכלא ואת העבירות המיוחסות לו לכאורה ביצע כשכיהן שוב כשר.

בעיתון מזכירים כי בנובמבר 2018 הסתיימה חקירתו במשטרה של שר הפנים דרעי בהמלצה להאשימו בעבירות מרמה, הפרת אמונים, שבועת שקר, העלמות מס והלבנת הון. זאת בעקבות חקירה סמויה של המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון שהעלתה חשד להתנהלות חריגה בחשבונות הבנק של דרעי ובני משפחתו: החוקרים הבחינו בהעברות של סכומי כסף גדולים מאנשי עסקים למשפחתו של דרעי, חלקן לפני חזרתו לפעילות פוליטית וחלקן לאחריה. באפריל 2016 החקירה הפכה לגלויה ועשרות מעורבים נחקרו, אך רק במאי אשתקד נחקר לראשונה השר דרעי באזהרה.

על פי החשד, אנשי עסקים שונים העבירו לדרעי מאות אלפי שקלים, והחוקרים בחנו גם עסקאות למכירה ולרכישה של מגרשים בירושלים ובספסופה, את הצהרותיו של דרעי ליו"ר הכנסת ומבקר המדינה, דיווחים חסרים בהצהרות ההון לרשויות המס, ועוד. לפי המשטרה, ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים בעת כהונתו כשר, וכן לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני שקלים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ושבועת שקר בתצהירים הכוזבים שהגיש בנוגע לנכסיו ולהכנסותיו למבקר המדינה וליו"ר הכנסת.