זיקוקים. ארכיון
זיקוקים. ארכיוןצילום: רויטרס

נערים ערבים ירו הבוקר (שלישי) זיקוקים ממרחק עשרות מטרים לעבר ילדים בשכונת מעלה הזיתים בירושלים.

הילדים ברחו באותו הרגע מחשש לחייהם תוך כדי צרחות ובהלה. המאבטחים התקדמו לכיוון הירי ורק אז ברחו הנערים, לא לפני שירו זיקוק נוסף על המאבטחים.

הודיה שומרון, תושבת השכונה ואמא ל-2 ילדים שחטפו ירי, שיחזרה בשיחה עם ערוץ 7 את רגעי האימה, "יצאנו עם הילדים כמו בכל בוקר לאוטובוס, הוא מחכה לנו מול השכונה מעבר לכביש, ותוך כדי שילדים עולים לאוטובוס ירו עלינו זיקוקים ממרחק של כמה עשרות מטרים בודדים".

שומרון הוסיפה ותיארה מציאות מפחידה, "הם עמדו חבורה של נערים ערבים בערך בני 14-15, לא רעולי פנים, וירו ישר על הילדים ועל האוטובוס. לא באוויר ולא לכיוון אחר, ממש עלינו, זה ממש כמו ירי. צרחות ובהלה, הכנסנו מיד את הילדים חזרה. המאבטחים סגרו את השערים, ויחד עם בעלי הם יצאו לכיוונם, הערבים ירו עוד זיקוק אחד נוסף עליהם ואז ברחו".

שומרון המשיכה, "רק אחרי עשר דקות כשהמשטרה הגיעה, פתחו חזרה את השערים והילדים יכלו לצאת חזרה לכיוון האוטובוס וללימודים".

שומרון ציינה כי באופן קבוע הערבים מיידים בקבוקי תבערה ואבנים לעבר השכונה, אך אירוע כזה הוא עליית מדרגה. "כזה אירוע גדול לא היה הרבה שנים, מידי פעם הם זורקים בקת"בים ואבנים, אבל ירי ממש על אנשים לא היה פה כמה שנים".

"לפני שמונה שנים כשהגענו לפה המצב היה הרבה יותר גרוע", היא סיפרה, "חטפנו בלי סוף והמשטרה לא תפקדה. קרה פעם שאנשים לא יכלו לצאת ולהכנס מהשכונה לפני החג, ממש היה מצור. זה לא המצב היום, המשטרה מטפלת ונוכחת אבל כנרא ה שלא מספיק. יש מקומות שהם יעודיים לבעיות והבעיות עדיין קורות. המשטרה לא נמצאת פה 24 שעות ויש דברים שאפשר למנוע אותם".

לסיכום הוסיפה שומרון: "אנחנו דורשים הגנה מלאה לאורך כל שעות היממה על הילדים ועל התושבים בשכונה".