זיכרון ושיר
זיכרון ושירצילום: דוברות יב"ע

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, שלח מכתב מיוחד לתלמידות אולפנת בני עקיבא צפירה ובו הודה להן על פרויקט 'זיכרון ושיר'.

את הפרויקט יזמה מירי זונדה, מורה לספרות באולפנה, שביקשה להנציח את הנופלים בדרך יחודית.

במסגרת הפרויקט, כל קבוצת תלמידות בוחרות נופל או נופלת ויוצאות למסע למידה מעמיק הכולל יצירת קשר עם המשפחות השכולות, מפגש עמן והשתתפות במפעלי ההנצחה השונים. במקביל, כל קבוצה מציירת דויקן של הנופל, בונה חדר הנצחה לזכרו ובוחרת שיר שלדעתן מייצג את דמותם.

לקראת יום הזיכרון, בכל חדר הנצחה שכזה מרצים בני משפחה וחברים לשאר תלמידות האולפנה על קרוב משפחתם שנפל או נפלה.

במכתב ששיגר הרמטכ"ל כוכבי הוא כתב: "הערכתי על קיום מיזם זיכרון ושיר אותו ייסתדם בין שערי האולפנה. מיזם הקושר את זכרם של טובי בנינו ובנותינו מכל קצוות החברה הישראלית באמצעות שירים ופזמונים המבטאים את דמות החיילים והמפקדים שהיו. גם אנו חיילי צה"ל ומפקדיו נוסיף לשאת את זכרם של הנופלים בלבנו נחזק את ידם של המשפחות השכולות ונמשיך לעשות כל שנדרש לביטחון ישראל. על החתום רא"ל אביב כוכבי".

קיר לזכר הנופלים
קיר לזכר הנופליםצילום: דוברות יב"ע

אתמול התכנסו בנות האולפנה לטקס מרגש עם 14 משפחות שכולות שפגשו במהלך היום. במהלך הטקס הקריאו הבנות 14 שירים כשכל שיר מבקש לספר על נופל אחר.

רגעים מרגשים במיוחד נרשמו כאשר חלק מהתלמידות שיתפו בסיפור משפחתן האישי. למשל, אחייניתו של שמואל דן מייזליש הי"ד שנפל במבצע חומת מגן, הייתה שותפה בהקמת החדר לזכרו. כך גם קרובת משפחתו של יקותאל דרורי הי"ד שנהרג במלחמת יום הכיפורים. נכדתו של ראובן שמרלינג הי"ד שנרצח בידי מחבלים סיפרה על סבה, וקרובת משפחתו של אחיעד רובנר הי"ד שנפל בבית אל שיתפה במסע שעברה משפחתה מאז.

בטקס השתתפו בני משפחותיהם של מתן גוטליב, עז צמח, יקותיאל דרורי, שמואל דן מייזליש, נעם אפטר, ראובן שמרלינג, הלל יפה אריאל, נתנאל יהלומי, תמר ספיר, אריק פרנקנטל, ארז עידן, אחיעד רובנר, איתמר שי, שון מונדשיין. הי"ד.

המכתב מהרמטכ"ל
המכתב מהרמטכ"לצילום: דוברות יב"ע