הלוואי בביצוע מיוחד של בועז שרעבי והנשיא ריבליןבית הנשיא

כמיטב המסורת, זו השנה החמישית, יארח נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את החגיגות המרכזיות בבוקר יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל באירוע השירה "כל ישראל מירושלים".

אירוע השירה וההצדעה לרוח הישראלית, בהשתתפות טובי האמנים בישראל, ובסימן 71 שנים לעצמאות המדינה, יערך ביום חמישי בגינת בית הנשיא בירושלים. החגיגות יימשכו בטקס החיילים המצטיינים המסורתי שיחתום את האירוע, בהשתתפות הצמרת המדינית-ביטחונית בישראל, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה.

לקראת המאורע, יצא הנשיא הבוקר לגינת בית הנשיא שם פגש את 120 החיילות והחיילים המצטיינים אשר היו בעיצומה של החזרה הגנרלית לקראת הטקס. הנשיא בירך את החיילות והחיילים הנרגשים, "שלום לכם הטובים שבטובים נפלא לראות אתכם", אמר הנשיא לחיילות והחיילים: "אני מקדם אתכם בברכה ואהבה כפי שעושים כל שנה נשיאי ישראל, זהו יום של התרוממות נפש.

אתם 120 הנבחרים מבין המובחרים שמגיעים אלינו על מנת שמדינת ישראל כולה תוכל להצדיע לכם ובאמצעותכם להצדיע לצה''ל כולו. אני רואה פה את כל הכומתות מכל הצבעים ואלו מרכיבות את הצבא שלנו." בסיום הודה הנשיא לסגן-אלוף עודד נהרי המפקד על האירוע זו השנה ה-18, וביקש לוודא שהחיילות והחיילים מתפנים גם ליהנות ולהתרגש.

במהלך אירוע "כל ישראל מירושלים" יוקרן קליפ מרגש וחגיגי לשיר "הלוואי" אותו הקליט במיוחד נשיא המדינה יחד עם בועז שרעבי. לצורך הקלטת השיר וצילום הקליפ נאספו בבית הנשיא מכל רחבי ישראל עשרות מקהלות וחבורות זמר, ילדי גנים, קבוצות מתעמלות אומנותית, רקדנים מלהקת המחול של בית הלוחם ועוד. מאות השרים והרוקדים הרכיבו פסיפס אנושי ישראלי מגוון ושרו יחד את השיר שכתב אהוד מנור והלחין בועז שרעבי.

הטקס החגיגי ייפתח במטס כבוד, בהשתתפות מבנה מטוסי הקרב של חיל האוויר, בהצדעה לחיילים המצטיינים המייצגים את זרועות הצבא. המצטיינים נבחרו בקפידה והומלצו על ידי מפקדיהם לקבלת אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל. בתום המטס יסקרו הנשיא והרמטכ"ל את שורת המצטיינים.

את האירוע שיתקיים כבכול שנה על מדשאת בית הנשיא, תנחה רותם אבוהב ויבוצעו בו עיבודים חדשים ומיוחדים למבחר שירים ישראליים שישירו על הבמה שמעון בוסקילה, מאיה בוסקילה בליווי העבריים מדימונה, וציפי שביט. הלהקות הצבאיות יופיעו גם כן בביצוע מחרוזת משיריו של יגאל בשן ז״ל כמחווה מיוחדת.