יריד הספרים במוסד הרב קוק
יריד הספרים במוסד הרב קוקצילום: יח"צ

שיא של כל הזמנים נשבר ביריד הספרים המסורתי של מוסד הרב קוק, מעל 17,000 מבקרים הגיעו השנה ליריד.

בסיומו של היריד תפסנו את הרב יהודה רפאל, יו"ר מוסד הרב קוק, לשיחת סיכום קצרה. ביקשנו להבין מקרוב את התופעה שחוזרת על עצמה, בימים בהם רבים מספידים את עולם הספרים המודפסים ומדברים על העולם הדיגיטלי, מגיע יריד ספרי הקודש הענק ומראה שהספר עוד חי וקיים.

הרב רפאל שיתף כמה חוויות מהאירוע השנתי: "היריד הוא נקודת שיא של תהליך ארוך. ההכנות ליריד מתקיימות על פני שבועות רבים – הלוגיסטיקה המדוקדקת, סיום של הוצאה לאור של ספרים חדשים, תיאומים ועוד. כל זאת כהכנה לימי היריד הסואנים, אלפי מבקרים מגיעים, מאות אלפי ספרים נמכרים, ומהמקום יוצאות עגלות קניה רבות, מלאות בספרי קודש שהם נכסי צאן ברזל. מלבד אלפי המבקרים שהגיעו פיזית ליריד, רבים וטובים הזמינו וממשיכים להזמין את ספרי מוסד הרב קוק דרך האתר ומוקד ההזמנות הטלפוני".

"כל זה מאוד מרגש," הוסיף הרב רפאל, "אבל מעל הכל מרגשת אותי תופעת הפסיפס האנושי הפוקד את היריד. האוכלוסייה המגוונת, כל הזרמים, כל העדות, כל הסגנונות - כולם יחד הופכים לשבוע אחד מאוחדים תחת הכותרת של עם הספר.

גם בתום ימי היריד, העבודה טרם הושלמה - כעת יש לוודא כי אלפי המזמינים דרך האתר והמוקד הטלפוני יקבלו את הספרים בזריזות לשביעות רצונם. מחזה מרהיב לראות אלפי ארגזים היוצאים ממוסד הרב קוק ועושים את דרכם ללקוחות".

לבסוף סיכם הרב רפאל, "יריד הספרים של מוסד הרב קוק הוא הוכחה חיה ומרגשת לכך שעם הספר לא שוכח את זהותו".

הציבור מצביע ברגלייםאלירן אהרון