הרב שטיינזלץ
הרב שטיינזלץצילום: חזקי ברוך

בימים האחרונים סיימה הוצאת קורן להדפיס את סדרת 'התנ"ך המבואר' כולה, אשר מגישה את התנ"ך יחד עם פירושו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ.

לרגל השקת הסדרה במלואה, הוצאת קורן ומרכז שטיינזלץ יצאו במבצעים מיוחדים לרכישת הסדרה, בנוסף למבצע אחד מפתיע במיוחד.

הוצאת קורן מזמינה אתכם לענות על חידון תנ"ך בעל שאלות קלות וקשות, לצבור נקודות ואולי לזכות בסדרת התנ"ך המבואר בחינם.

התנ"ך המבואר

בתנ"ך המבואר תוכלו ללמוד תנ"ך עם פירושו המיוחד והבהיר של הרב שטיינזלץ. "האמת היא שהפירוש לתנ"ך החל הרבה לפני התלמוד", סיפר הרב שטיינזלץ בעבר ל-ynet. "כל הזמן התעסקתי בתנ"ך, ואם אני כותב לו פירוש - הרי שזה מאחר ונראה לי כדבר שיפה לעשותו".

הפירוש לתנ"ך החל בשיעורי וידאו מוקלטים שמסר הרב לאורך שנים. צוות שבראשו שרה פרידלנד-בן ארזה דאג לתמלל את הדברים, ובהמשך שכתבו הרב שטיינזלץ, בסיוע של רבנים ועורכים, את הטקסט שוב ושוב, עד לתוצאה הסופית.

"אין לי בעיה עם תנ"ך בגובה העיניים", הוסיף הרב שטיינזלץ. "אבל השאלה היא גובה העיניים: של מי - של אנשי התנ"ך, או של קוראי עיתונים בתל אביב? גם קורא העיתונים צריך לזכור שכאשר הוא פוגש נביא, אין זו פגישה עם מחבר של מאמר בעיתון, ולכן, כאשר הוא צריך לחשוב על אנשים שהם נביאים, בתוך עצם התיאור של הטקסט עצמו - הוא צריך לחשוב על אנשים שהם קדושים במהותם. פגישה בגובה העיניים מחייבת את הקוראים להגביה מעט את ראשיהם ועיניהם, כדי שיוכלו לראות עין בעין".