קיר מגן שימנע פגיעה ישירה של טילים על הרכבים הנוסעים יוקם בזירת מותו של משה פדר ז"ל, תושב כפר סבא בן ה-60 שנהרג שלשום (ראשון) ברכבו מפגיעת טיל נ"ט, כך נחשף בחדשות 13.

ההחלטה בנושא התקבלה בפגיעה בין מפקד אוגדת עזה, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ראשי הרשויות בעוטף וקב"ט המועצה האיזורית שער הנגב אייל חג'בי.

פדר ז"ל, נהרג לאחר שטיל נגד טנקים מסוג 'קורנט' פגע ברכבו, במהלך נסיעה בכביש 34 שבשטח המועצה האזורית שער הנגב. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות לירי.

איריס עידן, שהיתה בת זוגו של פדר, התאלמנה לפני שנים מבעלה הראשון, רס"ן ישיש עידן ז"ל, ששימש כטייס ונפל באסון המסוקים.

"זו שעת כאב וצער. עברתי כמה דברים בחיים ולא הייתי צריכה הודעה רשמית על מותו", אמרה בכאב גדול.

"הוא היה האהבה השנייה שלי, איש טוב לב ונדיב, הקמנו משפחה יחד עם הילדים והנכדים המשותפים בשלוש השנים האחרונות. זה כאב גדול, גם בשביל הילדים שלי ובייחוד בשביל הילדים שלו, אחותו והאחיינית שלו. רק לאחרונה חזרנו מטיול בן שבועיים בפורטוגל. משה אבא למופת, אהוב ויקר על כל החברים שלנו. איזו טרגדיה גדולה".

"אמא שלי התאבדה בגיל 55 כשנודע לה שהיא חולה סופנית בסרטן. אבא שלי מת לפניה מאותה המחלה ובייסורי תופת, והיא לא רצתה לסיים כמוהו. היא כל הזמן אמרה - 'אתם תזכרו אותי יפה ודעתנית'. בגלל שהייתה שוטרת, היא הרגה את עצמה באקדחה האישי. אנשים אמרו לי אז, מזל שיש לך כזה בעל וכאלה ילדים, בזכותם תתמודדי, אבל כשישיש נהרג, אמרתי לעצמי - זה דווקא היה המזל שלה שהיא לא התמודדה עם מותו. גם כשמבטיחים לך שיש על מי לסמוך, לא לעולם חוסן".