אלמנתו של ארי פולד הי"ד מובילה את בתה לחופהבאדיבות המשפחה

איתן פולד, אחיו של ארי הי"ד שנרצח לפני כ-8 חודשים בפיגוע בגוש עציון, מספר בראיון לערוץ 7 על התחושות ביום הזיכרון הראשון שאותו מציינת המשפחה השכולה.

"יש תחושות שמציפות אך זה לא מאוד שונה מהיום יום. התעוררתי הבוקר עם מחשבות היכן השגרה פוגשת אותי אל מול ערב יום הזיכרון. מה עומד בין יום רגיל, שארי מאוד נוכח בו, ליום הזיכרון שהוא יום יותר כללי בו ארי הוא אובדן ציבורי", מסביר פולד.

לדבריו, "הרבה פעמים המחשבה בהסתכלות אחורה מעצימה את האובדן, את האיש. במקרה של ארי זה לא נכון. הרגשנו את עוצמתו של ארי גם בחייו. ארי חי בדציבלים מאוד גבוהים. הוא ידע למען מה הוא חי וכל רגע בחייו הוא היה חי בתחושת שליחות שליוותה אותו. אני לא יודע אם זה נכון שלנו היה חשוב לזכור אותו כגיבור או שהמציאות הכתיבה אותו כגיבור בחייו ובמותו".

פולד מתאר כי "הסיפורים על ארי התחילו להגיע כבר מהיום הראשון בשבעה וממשיכים להגיע עד היום. את חיי השליחות של ארי הכרתי, אך המיוחד היה שארי הצליח לגעת בכל כך הרבה אנשים. אין סוף של סיפורים על גבורה שלא באה מכוח, אלא גבורה של בהירות במטרה לעשות טוב יותר בעולם הזה. אנשים שינו את דרכם לאחר פגישה עם ארי. בשבעה הגיע חייל במדי צה"ל ואמר שעלה לארץ והתגייס לצה"ל בגלל מפגש עם ארי. אנחנו שומעים סיפורים מכל קצוות העולם מאפריקה, מדינות ערב, וארה"ב סיפורים עם המון עוצמות".

אין יום שבו הוא לא מתגעגע. "ארי מלווה אותי יום יום. היכולת להיות עדין ובעל עמידה חדה ביחד, זו יכולת יוצאת דופן שארי נשא ואני לוקח את זה אלי. אני מאמין שעוד אנשים הולכים בדרכו של ארי. רק בשבת האחרונה חגגנו את הבר מצווה של הבן של ארי, נתן. הייתה שמחה מהולה בעצב, אך אפשר היה לראות משפחה שידעה למען מה חיים, משפחה עם אמת זקופה שארי הנחיל בכל אחד מילדיו".

פולד מתייחס לטקס הזיכרון המשותף לערבים ויהודים שהתקיים הערב. "יש טוב ורע בעולם. יש עם ששוחר שלום ויש עם שרוצח בנו. מערבבים קודש בחול. אם ארי היה חי, הוא היה מוחה בתוקף. אני כמשפחה שכולה שלא ברצוני, חייב לצאת עם אמירה חד משמעית שאין מקום לטקס מסוג זה".

"אין בן אדם טוב יותר לייצג את המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות מאשר ארי פולד. ארי חי את חייו בידיעה שאנחנו במקום הנכון ועושים את הדבר הנכון וחיים פה למען מטרות גדולות. ארי ייצג את זה בחייו ובמותו ואנחנו רק יכולים לנסות ולהמשיך את מה שהוא היה", מסכם איתן.