צפו: "שירים לזכרם" במשכן הכנסתדוברות הכנסת, נוהר הפקות

בכנסת התקיים הערב (שלישי) הטקס המסורתי 'שירים לזכרם' במעמד נשיא המדינה, יו"ר הכנסת, ראש הממשלה, נשיאת בית המשפט העליון, שר העבודה והרווחה, הרמטכ"ל, ראש המוסד, מ"מ המפכ"ל ומ"מ נציב שב"ס.

הם התייחדו עם שמות הנופלים על קיר שמות החללים במערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, והניחו פרחים על סלע "יזכור".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין הקריא את שירו של החייל עומר שליט, אשר נפל באסון המסוקים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הקריא את שירה של תלמה אליגון 'ארץ צבי' שנכתב אחרי מבצע אנטבה בו נפל אחיו יוני נתניהו ז"ל.

צפו: נתניהו קורא את השיר על יוני ז"לדוברות הכנסת/ נוהר הפקות

עשהאל שבו, שאיבד את רגלו הימנית בפיגוע בו נהרגו אמו ושלושת אחיו ביישוב איתמר אמר, "אחרי הפיגוע הייתי בטוח שנשארו לי בחיים רק אבא, ושלושה אחים. עם הזמן למדתי, שיש לי עם שלם, שהוא איתי בכל מקום, בבית הספר, בשיקום, ביישוב, בנבחרת ישראל בכדורסל לכיסאות גלגלים. הווייתם של אמא והאחים תישאר אצלי לעולם, חלק מגופי, חלק מנפשי. אבל גם מדינת ישראל עם היד המושטת נותנת את הכוח לפסוע צעד אחר צעד, לחיים שלמים".

"אבא שלך הגיע כמו מלאך. הוא הציל את חיי"דוברות הכנסת, נוהר הפקות

אלה רם, בתו של רב סמל אלעד רם ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה סיפרה, "לפני כמה שנים, הגיע באזכרה לבית הקברות אדם שלא היכרנו. הוא התבונן עלינו מרחוק, ונראה טרוד במחשבות. ניגשתי אליו ושאלתי מיהו, ומה הוא עושה ליד הקבר של אבא שלי. הוא אמר לי: הייתי לוחם במחלקה של אבא שלך. אחרי שנפצעתי, הייתי בטוח שאדמם שם עד מוות. ואז, אבא שלך הגיע כמו מלאך, ונשא אותי למקום בטוח. הוא הציל את חיי. באתי להודות לו. אבא שלי הציל את חייו, ונהרג. כזה היה אבא שלי, ואוהב אותו כל חיי".