מדרחוב הזיכרון
מדרחוב הזיכרוןצילום: מירי שלם

הערב (שלישי) נערך ברמת בית שמש אירוע יום הזיכרון משותף לחרדים ולדתיים זו השנה הרביעית, בהשתתפות ראש העיר בית שמש עליזה בלוך.

גיל קרסנטי, תושב בית שמש ויוזם האירוע, החליט השנה להוסיף ולהפוך את את אחד הרחובות בעיר ל'מדרחוב זיכרון' בו הוצגו סיפוריהם של הנופלים.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר קרסנטי על המיזם המרגש. "עשינו מדרחוב 'עוברים וזכרים'", פתח קרסנטי, "זה מדרחוב זיכרון. הכנו כרזות שאנשים הקדישו לקרובים ולחברים שלהם, הם כתבו משהו אישי. היו 22 כרזות כאלה ותלינו אותם על הקירות".

קרסנטי המשיך, "עשינו טקס מכובד, היה מאוד מאוד מרגש. עליזה בלוך הייתה, משפחות שכולות הגיעו והציגו את עצמן וככה היה גם שיח. היה מאוד מרגש, הגיעו כ-300 איש רובם חרדים".

"הם רוצים מאוד להשתלב", אמר קרסנטי, "להרבה מהם אין שום מושג ממה שקרה במלחמות, במיוחד שיש פה הרבה עולים חדשים שבכלל לא יודעים מי נגד מי. זה התחיל כבר מאתמול כשהתחלנו לתלות את השלטים שיהיו תלויים עד מוצאי שבת, כבר מאתמול עשרות ילדים והורים, כל מי שעובר לא יכול להתעלם מזה. הגיע אליי בחור בן 15, חרדי לגמרי ביקש ממני פליירים כדי לחלק בישיבה".

"יש לזה עוצמה שגם אנשים מהעיר שמוכרים לאנשים אחרים מקדישים ומדברים, אתה רואה את החיבור", מצד שני אמר קרסנטי, "זה מזעזע שאין בית שאין בו מת במדינה". לבסוף סיכם קרסנטי, "זה מרגש מאוד, עלינו אל הרחוב לא ירדנו אל הרחוב".

אתמול, כשרק יצא לדרך מיזם מדרחוב הזיכרון, שיתף קרסנטי בתחושותיו: "אני חושב שניצחנו, ניצחנו בהתעקשות שלנו לאחדות! תשמעו מה הרוח המנשבת ברמת בית שמש א'. חייב לשתף אתכן משפחות יקרות, בזמן שתלינו את המסגרות שבהן יוצמדו ההקדשות, רבים מתושבי השכונה החרדים התקבצו והתחילו לשאול שאלות בצורה מכובדת 'איש מה אתה עושה? יום השואה? יום הזיכרון מחר? כל הכבוד להם', מספר רב של בני נוער חרדים שלא הפסיקו להתעניין".