נר נשמה
נר נשמהthinkstock

הלילה (שלישי) הלכה לעולמה בשיבה טובה מרים מוצן, אימו של החייל אברימי מוצן הי"ד, שנפל במלחמת לבנון הראשונה בשנת 1982.

אחיו של הנופל הוא החזן העולמי יעקב מוצן יבדל לחיים ארוכים שהלחין וביצע את 'הרנינו גויים עמו... יוודע בגויים נקמת דם עבדיך השפוך'.

במכתב התנחומים למשפחה השכולה לאחר מותו ציין מפקדו, כי אברהם "היה לדברי מפקדיו וחבריו לנשק טוב לב, מתחשב בזולת, חברותי, בעל שמחת חיים, מקובל על חבריו ופעיל בכל ארוע".

כך נכתב על אברימי מוצן הי"ד באתר 'יזכור': אברהם-חיים גויס לצה"ל במחצית יולי 1976, והוצב בחיל-השריון. בחיל זה עשה אברהם את ארבע שנות שירות החובה שלו. מדי פעם, כנהוג בישיבות ההסדר, הוא חזר לישיבה כדי להמשיך וללמוד.

הוא שירת כנהג-טנק, ומעולם לא התלונן או "קיטר". הוא אהב עבודה קשה, ובא תמיד לעזרת חבריו אם במסעות מפרכים ואם בטיפולים בטנק. גם בלימודיו בישיבה הצטיין אברהם בעזרה לחבריו. הוא עסק בארגון השמירה במקום, ומונה לתפקיד אחראי ביטחון. הוא עבד בספריית הישיבה וסייע בכריכת ספרים שנתבלו מרוב שימוש, ואף דאג לפתיחת חנות אספקה לרווחת התלמידים.

בכל אירוע חברתי: מסיבה, חתונה או כל שמחה אחרת, היה אברהם תמיד במרכז, ובהתלהבותו גרר אחריו את כל חבריו. שירותו היה בלא דופי. בתעודת השחרור מהשירות הסדיר צוינה התנהגותו כטובה מאוד, והערכת מפקדיו אליו הייתה: "ביצע את תפקידו באחריות וביעילות, מסור, אמין וממושמע".

אברהם שוחרר מהשירות הסדיר במחצית יולי 1980, ופנה למקצוע הבנקאות. הוא התקבל לעבודה ב"בנק המזרחי", במחלקת ניירות ערך, וסיים בהצלחה קורס ליועצי השקעות. אך גם בבנק לא ניתק עצמו מן הישיבה ומחיי התורה. מדי פעם הוא נסע לישיבה, ונפגש עם חבריו למחזור. הוא הרבה במעשי צדקה, ונהג להפריש באופן קבוע "מעשר" ממשכורתו לקרן גמילות חסדים "עזרת חתנים", לישיבה ולמוסדות ולאנשים פרטיים. הוא היה גם פעיל בתנועת הנוער "עזרא", והיה בין מארגני מחנות הקיץ והמסעות של התנועה. בפרוץ מלחמת שלום הגליל נקרא אברהם לשירות ועלה עם גדודו ללבנון.

ביום י"ט בסיוון תשמ"ב (9.6.1982), נפל רב-טוראי אברהם-חיים בקרב בלבנון במלחמת שלום הגליל והובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בקריית שאול.