התקווה בטקס ''נצח יהודה''באדיבות נצח יהודה

בפעם הראשונה מאז קום המדינה התקיים אירוע ממלכתי לזכר חללי צה"ל החרדים אשר יועד והותאם לציבור החרדי.

האירוע הוקדש לזכרם של חללי צה"ל החרדים ובתוכם משרתי הנח"ל החרדי הראשון, שהוקם בתחילת שנות ה-60 ופעל עד לאחר מלחמת יום כיפור, וחללי מסלולי השירות החרדיים הקיימים כיום בצה"ל.

בערב לקחו חלק ח"כ יעקב מרגי מש"ס, הרב אריה שטרן רבה הראשי של ירושלים, בני המשפחות השכולות, אנשי ורבני עמותת "נצח יהודה", חיילים חרדים ובוגרים, האגף הבטחוני חברתי במשרד הביטחון, נציגי צה"ל, רבנים ואישי ציבור.

חבר הכנסת מרגי, פנה למשפחות השכולות ואמר, "אין שיעור לחוב הכבד שחווים כולנו, אזרחי מדינת ישראל, לנופלים ולכם. חוב זה הוא נר לרגלנו, לא נחדל ולא נרפה לחפש, לרדוף אחר השלום שממאן לבוא." והוא התייחס לחללים החרדים, "כולם עולמות מלאים, כולם חלומות שנגנזו, כולם אהבות וגעגועים, וכולם יגון וכאב שלא נגמר".

דודי רוט, אחיינו של דוד אליהו פירסט ז"ל שנפל באסון נאות הכיכר, תיאר את אופי חייה של המשפחה בבני ברק, "למען חינוך הילדים התיישבו סבי וסבתי בעיר בני ברק , אני זוכר את סבי ז"ל שהיה קם כל בוקר בארבע לפנות בוקר לשיעור היומי, ואת סבתי שדאגה שדבר לא יחסר לו, הם הקפידו על קלה כבחמורה. מתוך תחושת אחריות ורצון לתרום, בנם - דוד אליהו התגייס לשרות קרבי במסגרת הנח"ל החרדי", רוט ציין כי "הדור ההוא סלל את דרכינו בדם וביזע ובאמונה", והוא סיים בתחושת החמצה, "סבתי ע"ה חיכתה לעצרת הזו 48 שנה והנה רק עכשיו זה קורה, אך היא, היא כבר לא כאן לראות זאת".

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת "נצח יהודה" וממייסדי הנח״ל החרדי (1999) אמר כי "האירוע היה מרגש ומכונן. זוהי הפעם הראשונה שחללי המסלולים החרדים זוכים להנצחה ראויה באירוע ממלכתי המותאם לציבור החרדי. יותר מאלף איש הגיעו להשתתף עם המשפחות השכולות באבלן מתוך תחושת שייכות עמוקה".